132229
۱۶ دی ۱۳۹۶

طراح ربودن اميرعلی، مادرش بود!

زن ميانسال كه برای انتقام از شوهر سابقش، سناريوی ربودن پسر نوجوان خود را طراحی و اجرا كرده بود به همراه همدستانش بازداشت شد.

به گزارش کودک پرس ، 23 آذرماه زن ميانسالي به نام ثمانه با مركز فوريت‌هاي پليس‌110 تماس گرفت و مأموران را از ماجراي ربودن پسر 18‌ساله‌اش اميرعلي با خبر كرد. با حضور مأموران كلانتري‌125 يوسف‌آباد در محل و انجام تحقيقات اوليه، پرونده به دستور قاضي محمدي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه‌27 تهران در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 

ثمانه46 ساله وقتي مورد تحقيق قرار گرفت حادثه را اين طور شرح داد: «‌من در حال تماشاي تلويزيون بودم. اميرعلي هم در اتاقش استراحت مي‌كرد كه ناگهان در خانه باز شد و دو مرد نقابدار وارد شدند. در حالي كه شوكه شده بودم به من حمله كردند. دست و پا و دهانم را بستند و بعد راهي اتاق اميرعلي شدند. آنها پسرم را با چاقو زخمي كردند. بعد او را ميان پتو گذاشتند و با خودشان بردند.‌» زن ميانسال گفت كه به شوهر سابقش مظنون است و احتمال مي‌دهد كه او در جريان ربودن اميرعلي نقش داشته باشد. بعد از آن بود كه كارآگاهان شوهر سابق ثمانه را احضار و از او تحقيق كردند. پدر اميرعلي اما گفت كه در جريان حادثه نقش نداشته است. بررسي‌هاي ميداني پليس هم نشان داد كه او در ماجرا نقش نداشته است بنابراين وي را آزاد كردند.

 

در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان با بررسي تماس‌هاي ثمانه متوجه شدند كه او با مردي‌42 ساله به نام ناصر ارتباط دارد. ناصر، مردي مسافربر بود كه در باغستان كرج زندگي مي‌كرد، بنابراين شش‌روز بعد از آدم‌ربايي او را بازداشت كردند. ناصر در اولين تحقيقات به ربودن اميرعلي اعتراف كرد، اما گفت كه خودش در اين كار دخالت نداشته است.

او گفت: «مدتي قبل مادر اميرعلي از من خواست پسرش را بدزدم. از آن‌جا كه به تنهايي قادر به انجام اين كار نبودم ماجرا را با مردي به نام مجيد كه فروشنده مواد مخدر است مطرح كردم. مجيد هم با كمك سه نفر از دوستانش كه از مصرف كنندگان مواد مخدر هستند نقشه را اجرا كرد.‌»
بعد از اعتراف ناصر بود كه كارآگاهان براي بازداشت ثمانه راهي خانه‌اش شدند، اما متوجه شدند كه او براي پيگيري پرونده راهي شعبه چهارم دادسراي امور جنايي شده است، بنابراين راهي دادسرا شده و ثمانه را داخل شعبه بازداشت كردند. ثمانه و ناصر در جريان بازجويي‌ها گفتند كه از مخفيگاه اميرعلي خبر ندارند. دو روز بعد از بازداشت دو متهم بود كه اميرعلي خودش را به اداره پليس رساند و گفت كه آدم‌ربايان او را رها كرده و گريخته‌اند.

 

در شاخه ديگري از تحقيقات تلاش براي بازداشت مجيد و سه‌همدستش همچنان ادامه داشت تا اينكه مأموران پليس دو روز قبل مجيد را در مخفيگاهش در كرج بازداشت كردند. مجيد در اولين بازجويي‌ها گفت: من ماجراي ربودن اميرعلي را با سه نفر از مصرف‌كنندگان مواد به نام‌هاي حميدرضا، سيف‌الله و عباسعلي که هر سه‌18‌ساله هستند مطرح كردم. آنها قبول كردند كه در قبال گرفتن 2‌ميليون تومان نقشه را اجرا كنند. با نشاني‌هايي كه متهم در اختيار پليس گذاشت هر سه‌متهم ساعتي بعد بازداشت شدند. سرهنگ حميدرضا ياراحمـدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهمان در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران جريان دارد.

 

 

منبع: روزنامه جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار