132105
۱۴ دی ۱۳۹۶

شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی اجباری نیست/ این جشنواره شاه‌بیت فعالیت‌های مقطع متوسطه اول است

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی شاه‌بیت فعالیت‌های مدارس در متوسطه اول است و هدف آن، ایجاد فرصتی است تا دانش‌آموز نسبت به توانایی‌ها و علایق خود شناخت پیدا کند.

به گزارش کودک پرس، عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایده جشنواره نوجوان خوارزمی ابتدا از شهر مشهد شروع شد، اظهار داشت: چهارمین دوره این جشنواره امسال برگزار می‌شود و جلسات آموزش ناظران کشوری، برای هماهنگی و اجرای بهتر نیز برگزار شده است.

وی افزود: سال 93 اولین سال اجرای این جشنواره بود و از میان 3 میلیون دانش‌آموز دوره متوسطه اول با تعداد معدودی برگزار شد اما بلافاصله سال دوم، 4 میلیون نفررشته در این جشنواره شرکت کردند.

محبی اضافه کرد:‌ سال گذشته که سومین سال برگزاری این جشنواره بود بیش از 6 میلیون نفررشته در این جشنواره شرکت کردند که 85 درصد جمعیت دانش‌آموزی ما بود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم تعداد شرکت‌کننده‌ها افزایش یابد.

 

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت در این جشنواره اجباری نیست، گفت: با وجود اجباری نبودن، مدیران مدارس موظف هستند که فرصت شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی را برای همه دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی ادامه داد: هدف جشنواره نوجوان خوارزمی ایجاد فرصتی است تا دانش‌آموز نسبت به توانایی‌ها و علایق خود شناخت پیدا کند و در 6 محور شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش، دست سازه‌ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و محور ششم برپایی بازارچه درس کار و فناوری برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی شاه‌بیت فعالیت‌های مدارس در متوسطه اول است و هماهنگی‌های مربوط به آن توسط دبیران مطالعات اجتماعی و درس تفکر و سبک زندگی صورت می‌گیرد، تمام مراحل شرکت در آن رایگان است و نفرات برتر هر محور در مراحل استانی و کشوری تقدیر می‌شوند.  مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه ایران مهارت که بین سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش برای گسترش فعالیت‌های مهارتی دانش‌آموزان امضا شده است، گفت: بخشنامه مهارت‌آموزی در راستای این تفاهم‌نامه با تأکید بر درس کار و فناوری آماده شده و ابلاغ می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار