130342
۰۶ دی ۱۳۹۶
در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا مطرح شد؛

برگزاری جشن ستارگان/ مقام اول جشنواره نوجوان سالم به صومعه سرا رسید

جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا درحالی برگزار شد که مسئولان با اشاره به کسب مقام اول جشنواره «نوجوان سالم» توسط دانش‌آموز صومعه سرایی از برگزاری جشن ستارگان دانش‌آموزی خبردادند.

به گزارش کودک پرس ، فرماندار صومعه سرا در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن عسگری(علیه‌السلام) و همچنین میلاد مسیح وگرامیداشت در پیش بودن حماسه ۹ دی، اظهار کرد: ۹ دی ماه، روز بصیرت و آگاهی مردم ایران و به ویژه مردم ولایتمدار استان گیلان بود که یک روز جلوتر از سایر نقاط ایران وارد میدان شدند.

 

 

نقش تأثیرگذار فرهنگیان و دانش آموزان دربخش های فرهنگی و اجتماعی

 

وی با اشاره به اینکه نبود چنین نگرش، آگاهی و بصیرت سبب گمراه شدن مردم در زمان امام حسین و وقوع حادثه عاشورا شد، گفت: ما در برهه های مختلف تاریخ شاهد رخ دادن حوادثی نظیر عاشورا هستیم و به همین منظور وجود این بصیرت بسیار مهم و دارای اهمیت است.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه ظرفیت فرهنگیان و دانش آموزان ظرفیت بسیار بالایی در تمام دنیا است، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای جهان به این قشر بسیار بها داده می شود مانیز باید قدر این ظرفیت را بدانیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی درست و دقیقی برای چگونگی تعلیم و تربیت و آموزش داشته باشیم، یادآورشد: گمراهی و هرگونه حرکت نامطلوب از سوی دانش آموزان نشان دهنده این بوده که به عنوان مسئول نتوانسته ایم به این حوزه توجه خوبی داشته و به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

فتح اللهی به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در رشد و توسعه جوامع نیز اشاره و تأکید کرد: این قشر نقش تأثیرگذاری در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در سطح جوامع ایفا می کنند.

 

 

لازم الاجرا بودن مصوبات شورای آموزش و پرورش

 

وی همچنین برضرورت جلب مشارکت های مردمی و والدین در حوزه آموزش و پرورش نیز تأکید و اظهار کرد: با قاطعیت می توان گفت که هیچ فعالیت و عملی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نبوده و نیست و این را نظام مقدس اسلامی بخوبی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریم و فشارها درک کرده است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به مصوبات شورای آموزش و پرورش، افزود: این مصوبات برای تمامی دستگاه ها لازم الاجرا بوده و هرگونه کم کاری و بی تفاوتی نسبت به غیرقابل قبول است.

وی با تأکید بر بازخورد عملی و کاربردی جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان به سفر استاندار گیلان به صومعه سرا اشاره کرد و گفت: در این سفر با تأکید استاندار از دو دانش آموز نخبه تجلیل شد که نشان از حساسیت و توجه ایشان به حوزه آموزش و پرورش است.

فتح اللهی به برخی اقدامات و کمک و حمایت های مالی و اعتباری به حوزه اموزش و پرورش شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری اعتبارات نوسازی مدارس در صومعه سرا رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

برگزاری ۹۰ جلسه آموزشی برای خانواده ها با موضوع آسیب اجتماعی

 

در ادامه این جلسه نیز رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا با بیان اینکه براساس حساسیت و اهمیت موضوع آموزش و پرورش جلسات این شورا به صورت ماهانه برگزار می شود، اظهار کرد: طی یکسال گذشته آموزش و پرورش صومعه سرا توجه و حساسیت ویژه ای بر روی موضوع آسیب های اجتماعی در دو قالب داشته است.

مهرداد فیض بخش با اشاره به اینکه تلاش شده در این حوزه هم به آموزش خانواده و هم به دانش آموزان توجه شود، گفت: از آبان ماه جاری تا پایان آذر ماه ۹۰ جلسه آموزش خانواده با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

 

وی همچنین به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی نیز اشاره کرد و یادآورشد: شهرستان صومعه سرا در این زمینه در سطح استان عملکرد خوبی داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش صومعه سرا یکی دیگر از برنامه ها برگزار شده در زمینه آسیب های اجتماعی برگزاری همایش «عدم مصرف موادمخدر» با شرکت ۴۰۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم اعلام و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا دومین کارگاه نیز برای پسران بعداز اتمام امتحانات دی ماه برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی مدون کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای حوزه آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا از شناسایی مشکلات و همچنین اولویت بندی برنامه خبرداد و افزود: یکی از اقدامات انجام شده ایجاد دو «خانه ورزش» با اجاره دادن مدارس بلااستفاده به اداره ورزش و جوانان شهرستان و نصب وسایل ورزشی برای استفاده دانش آموزان و مردم محله مورد نظر است.

 

 

جهش خوب آموزش و پرورش صومعه سرا در حوزه نهضت سواد آموزی

 

فیض بخش همچنین به هفته نهضت سوادآموزی نیز اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این حوزه شاهد جهش خوب شهرستان در سطح استان و رسیدن به جایگاه ۱۰ گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا در اجرای پروژه مهر نیز رتبه ممتاز استان را کسب کرده است، اظهار کرد: تلاش شده تمام فعالیت ها و اقدامات در حوزه آموزش و پروش شهرستان هدفمند و با برنامه پیش رود.

به گفته این مسئول به واسطه برگزاری کارگاه های اموزشی با موضوع آسیب های اجتماعی شاهد کسب مقام اول «نوجوان سالم» توسط یکی دانش آموزان این شهرستان هستیم، ادامه داد: در تلاش هستیم برای دانش آموزان که در حوزه های مختلف رتبه های استانی و کشوری کسب کرده اند جشنی با عنوان «جشن ستارگان» برگزار کنیم.

 

وی یادآورشد: در همین زمینه ۱۶۲ دانش آموز دارای رتبه استانی و کشور در حوزه ورزشی و پرورشی و ۷۵ دانش آموز در حوزه علمی و کنکوری در سطح شهرستان شناسایی شده که انتظار می رود با همکاری فرمانداری و برخی دستگاه های دیگر در دهه فجر امسال شاهد برگزاری نخستین مراسم جشن ستارگان برای تجلیل از این دانش آموزان باشیم.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار