130333
۰۶ دی ۱۳۹۶
معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام):

حدود ۷ هزار نفر در جشنواره «غنچه‌های امید» ثبت نام کرده‌اند

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) از ثبت نام ۶ هزار کودک ، ۷۰۰ مربی و ۱۵۰ مادر در جشنواره «غنچه‌های امید» خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسین‌زاده در رابطه با سومین جشنواره «غنچه‌های امید» گفت: مجموعه سپاه امام رضا(علیه‌السلام) این جشنواره را در بحث مهدهای کودک در سال جاری در دست اجرا دارد که در حال حاضر روند اجرایی و ثبت نام مهدها آغاز شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که نسل نونهال ما که آینده‌سازان این کشور هستند و قرار است در آینده‌ای نه چندان دور بر حرکت عظیم انقلاب اسلامی ایران اثرگذار باشند، مورد توجه قرار گیرند.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) با اشاره به این نکته که چنانچه باغبان از باغش به خوبی مراقبت کند، قطعا میوه خوبی را برداشت می‌کند، بیان کرد: هدف ما این است که تربت ایرانی- اسلامی در مهدها رخ دهد و مربیان و کودکان با مفاهیم اسلامی- ایرانی آشنا شوند.

 

حسین‌زاده ضمن اشاره به اینکه در طول جشنواره که تا اسفند ماه طول می‌کشد، به مباحث تربیتی توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 345 مهد کودک از سراسر شهر مقدس مشهد و 6 هزار کودک و حدود 700 مربی و حدود 150 مادر برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

 

 

آسیب‌های رسانه‌ای کودکان ما را تهدید می‌کند

 

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) در ادامه سخنان خود به آسیب‌های موجود در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: امروز در فضای جامعه یکی از جدی‌ترین آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم، آسیب‌های رسانه‌ای است، والدین به دلیل عدم آشنایی صحیح با رسانه‌ها و آسیب‌های آنها به درستی نمی‌توانند کودکان و نوجونان خود را مدیریت کنند و به راحتی رسانه‌ را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر آموزش سواد رسانه به والدین و کودکان، عنوان کرد: در شرایط کنونی بازی موبایلی تحت عنوان «نهنگ آبی» در کل دنیا 140 نفر را به کام مرگ کشانده است که همین اتفاقات لزوم توجه به سواد رسانه‌ای را صد چندان می‌کند.

 

حسین‌زاده ضمن بیان این مطلب که متاسفانه کودکان بدون هیچ قید و شرطی به انواع رسانه‌ها دسترسی دارند، افزود: کاهش شدید قدرت روابط عمومی، کاهش تحریک و از دست دادن مهارت‌های اجتماعی از جمله نتایج وابستگی به رسانه‌ها و فضای مجازی است که این امر می‌طلبد آموزش سواد رسانه‌ای را وارد مهدها کنیم.

معاون فرهنگی- اجتماعی سپاه امام رضا(علیه‌السلام) در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که دشمنان با حمله به فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما سعی در منحرف کردن نسل کودک، نوجوان و جوان ما را دارد.

 

 

تبعیت از فرهنگ غربی در مهدها بسیار مشاهده می‌شود

 

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در مهدها بسیار مشاهده شده تبعیت از فرهنگ غربی است، فرهنگی که هیچ سنخیتی به آداب و سنن ما ندارد و مربیان و میران مهدها باید به این نکته توجه و درصدد رفع این معضل برآیند.

حسین‌زاده تاکید کرد: سپاه امام رضا(علیه‌السلام) با مشارکت سایر نهادها در مشهد سعی دارد با برگزاری جشنواره «غنچه‌های امید» به بررسی این معضلات پرداخته و بر تربیت ایرانی- اسلامی تاکید کند.

لازم به ذکر است؛ سومین جشنواره «غنچه‌های امید» به منظور آسیب‌شناسی وضعیت فعلی مهدهای کودک و آموزش مناسبت‌های ملی و مذهبی و رفتار شهروندی در تاریخ پنج شنبه 7 دی ماه سال جاری و در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار