129726
۰۴ دی ۱۳۹۶
طی دو ماه گذشته انجام شد؛

غربالگری بینایی بیش از ۱۳هزار کودک ۳ تا ۶ ساله سمنانی/ انحراف چشم شایع‌ترین اختلال شناسایی شده

کارشناس برنامه‌ای پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان سمنان گفت: طی ماههای آبان و آذر ۱۳هزار و ۷۴۸ کودک ۳ تا ۶ ساله در طرح غربالگری سنجش بینایی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا چگینی کارشناس برنامه ای پیشگیری از معلولیتهای بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه طرح غربالگری سنجش بینایی طی 2 ماه در  142 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان انجام شد، افزود: 20 هزار کودک 3 تا 6 ساله تا پایان سال باید غربالگری بینایی شوند.

 وی با بیان اینکه این طرح در طول سال در پایگاههای ثابت انجام می شود، اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی از 21 سال پیش به منظور شناسایی و مداخله به موقع در زمینه اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 ساله  در سراسر کشور انجام می شود.

چگینی با بیان اینکه اختلالات بینایی در کودکان رو به افزایش است، گفت: از حدود 14 هزار کودکی که طی ماههای آبان و آذر  مورد ارزیابی سنجش بینایی قرار گرفتند، 876 نفر مشکوک به اختلال بینایی بوده اند که برای تشخیص دقیق به سطوح بالاتر ارجاع داده شدند.

کارشناس برنامه ای پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان سمنان تصریح کرد:  انحراف چشم شایعترین اختلال شناسایی شده در کودکان بوده است و مواردی نیز احتیاج به حرکات آموزشی، بستن چشم و تجویز عینک داشته اند.

وی با بیان اینکه فاصله سنی 3 تا 6 سال بهترین زمان شناسایی  و مداخله به موقع برای پیشگیری از اختلالات بینایی در کودکان است، افزود: همه ی کودکان باید بین سنین 3 تا 6  سال در این طرح شرکت کنند و اگر کودکی یک سال سالم بود دلیل بر سلامت او در سال آینده نیست.

چگینی اظهار کرد: سال گذشته تا پایان سال 18 هزار و 895 کودک 3 تا 6 ساله  در طرح غربالگری بینایی شرکت کردند که از این تعداد 1 هزار و 143 نفر اختلال بینایی داشتند.

کارشناس برنامه ای پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان سمنان بیان کرد: پایگاههای دائم غربالگری بینایی سراسر استان در طول سال بینایی کودکان را مورد سنجش قرار می دهند.

 

 

منبع: قومس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار