128795
۰۲ دی ۱۳۹۶

چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر سیستان و بلوچستان برگزار شد

چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ادارات آموزش و پرورش عشایر استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس، چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ادارات آموزش وپرورش عشایر استان سیستان و بلوچستان با حضور امام جمعه اهل سنت زاهدان، مدیر کل آموزش وپرورش، مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس، مدیران و مسئولین شهرستانی و استانی و همچنین جمعی از فرهنگیان و نیکوکاران مدرسه ساز در محل کانون «شهید مسلم کیخا» زاهدان برگزار شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان در این مراسم اظهار داشت: جلسات پیرامون مدرسه، مدرسه سازی و دانش حیاتی و مهم است چرا که آینده یک کشور به آن ها بستگی دارد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با اشاره به اینکه باید دغدغه ملت و دولت توسعه آموزش و پرورش باشد، افزود: البته ما مردم هم وظیفه داریم که از آموزش و پرورش حمایت کنیم.

 

 

وی ادامه داد: در سیستان وبلوچستان مشکلات عدیده ای وجود دارد که با تلاش مدیر کل توانمند آموزش و پرورش استان، درایت مدیر کل نوسازی و حمایت خیرین مدرسه ساز ان شاء الله یکی پس از دیگری رفع می شوند.

علیرضا راشکی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تبیین اهداف نوسازی مدارس گفت: افتخار می کنیم که شاکله خیرین مدرسه ساز در استان را فرهنگیان برعهده دارند و همچنین برخود می بالیم که در ارتباط با مدرسه سازی هم تراز استان های برخوردار قرار داریم.

همچنین مدیر کل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به ۵ سال گذشته آمار خیرین مدرسه ساز دراستان ۶ برابر شده که جای بسی خوشحالی دارد.

 

علیرضا نخعی با تاکید بر اینکه اما همچنان برخی مشکلات در زمینه مدرسه سازی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: مردم باید در کنار دولت در امر مدرسه سازی یاری گر آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: حل مشکل مدرسه سازی فقط وظیفه دولت وخیرین نیست بلکه هر شهروند و هر هم استانی می تواند یک خیر مدرسه ساز باشد و یا می تواند یک خیر را تشویق به مدرسه سازی کند.

وی گفت: مفهوم مدرسه سازی و پاداش کار خیر حتی برای دانش آموزان ما در استان نهادینه شده چرا که هم اکنون در سیستان و بلوچستان از بین همین دانش آموزان هم خیر مدرسه ساز داریم که با پس انداز کردن به مدرسه سازی کمک می کنند.

 

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم با اهدا لوح تقدیر و تندیس از نیکوکاران و خیرین مدرسه ساز شهرستان میرجاوه و بخش های نصرت آباد، نوک آباد و همچنین عشایر استان سیستان و بلوچستان تجلیل به عمل آمد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار