موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
125070
۱۸ آذر ۱۳۹۶

سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن درباره جایگاه این هنر در ایران می‌گوید: در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی می سازند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده‌ای است.

به گزارش کودک پرس ، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در برنامه شهر فرنگ درباره وضعیت انیمیشن ایران گفت: شاید ما نسبت به 15 سال گذشته در این عرصه رشد داشتیم، اما به دلیل برخی ملاحظات هنوز پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

او گفت: روند کندی که در انیمیشن ایران وجود دارد به طوری که سالی یک یا دو انیمیشن تولید می شود، ضعف هایی که در این عرصه وجود دارد و دیده نشدن از طرف مخاطب باعث شده تا در این هنر سینمایی هنوز جایگاهی نداشته باشیم.

عظیمی ادامه داد: در مقایسه با ایران که از حدود 60 سال گذشته کار انیمیشن سازی را شروع کرده است؛ برخی از کشورها خیلی بعد از ما یعنی در 10 سال اخیر این کار را آغاز کرده اند، اما بسیار جلوتر از ما هستند.

 

این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: از زمانی که کانون پرورش فکری کودکان، نیروی انیمیشن ساز تربیت کرد و داستان و بودجه در اختیارشان قرار داد به انیمیشن با این دیدگاه و مخاطب خاص توجهی نکرد.

او گفت: سیستم تولید انیمیشن در دنیا به گونه ایست که کارکردهایی مثل جذابیت و سرگرمی برای مخاطب تعریف کرده اند، اما در ایران اوضاع به گونه دیگری است.

عظیمی ادامه داد: در انیمیشن های ایرانی معمولا انیمیشن های مذهبی، ارائه سبک ایرانی – اسلامی و در مجموع کارهای سنگین با دربرگیری مخاطب بزرگسال سفارش داده می شوند.

همچنین در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی ساختند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده ای است.

محمد امین همدانی کارگردان انیمیشن دیگر میهمان برنامه در ادامه این گفتگو اظهار نظر کرد: اینکه سینمای انیمیشن ایران جایگاه ندارد باید دلایلش بررسی شود و ببینیم که چه جایگاهی در خور انیمیشن کشور ماست.
 

او افزود: متاسفانه به سینمای انیمیشن کشور ما از نظر ورورد سرمایه، پیشکسوتان این عرصه و اولویت های آن کم لطفی شده است.

او گفت: آنچه در این عرصه انتظار می رود در انیمیشن ما اتفاق نیفتاده است و همین موارد باعث شده که این هنر سینمایی در جایگاه اصلیش در ایران قرار نگیرد.
 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار