124861
۱۶ آذر ۱۳۹۶

نوجوان هنرمند استهبانی: دنیا می‌تواند عرصه هنرنمایی باشد

باید رهسپار پایتخت شد تا پیشرفت کرد،این دیدگاهی است که شاید نزد هنرمندان شهرستان‌ها به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر رواج بیشتری داشته باشد اما هنرمند ۱۴ ساله اهل استهبان فارس ثابت کرده می‌توان همه جا هنرنمایی کرد و معتقد است: دنیا عرصه هنرنمایی است.

به گزارش کودک پرس ، این هنرمند، سانیا عاجلی است که اظهار داشت: بعضی از هنرمندان گمان می برند در محیط شهرستان ها جای پیشرفتی نیست، هر چند این گفته شاید تاحدودی درست باشد اما در هر صورت باید از یک جایی شروع کرد.

او این را هم گفت که متاسفانه آنچنان که انتظار است از‌‌ هنرمندان حمایت مالی و معنوی صورت نمی گیرد و این امر باعث دلسردی و بی انگیزگی در بین هنرمندان جوان می شود که به وجه مطلوب نیست.
سانیا عاجلی در تعریف خود از بازیگری تعبیر جالبی دارد: کل زندگی ما بازی است و بازیگری فرورفتن در نقش های مختلف زندگی است،بازیگران پستی و بلندی زندگی را به نمایش می گذارند تا‌ باپیامشان انسان ها را به سمت باورپذیری و نشاط اجتماعی نزدیک سازند. در یک کلام همه آدم های روی زمین بازیگرند و این دنیا صحنه بازی هر کس است.

 

هنرمند نوجوان استهبانی با وجود سن و سال کمی که دارد تاکنون در چند جشنواره استانی تئاتر حضور موفقی داشته و چندین تقدیرنامه بدست آورده است.

این دانش آموز 14 ساله که در کلاس نهم در استهبان در 140 کیلومنری شرق شیراز درس می خواند می گوید: از 8 سالگی با نمایش «و ما زندگیمان را سیاه نمی بازیم» وارد عرصه نمایش شدم و در جشنواره های دانش آموزی 2 سال اخیر 2 مقام بازیگری اول و 2 مقام کارگردانی اول و یک مقام نویسندگی کسب کردم.
عاجلی مقام اولی رابرای نمایش های دانش آموزی استهبان درنمایش های گلدان شکسته و بچه های مدرسه بدست آورده ودر شانزدهمین جشنواره تئاتراستانی پسامهر(1395) موفق به کسب تقدیر بازیگری برای نمایش«اندر احوالات گربه ای که موش دید و نخورد» شد.

ضمن اینکه درهفدهمین جشنواره استانی پسامهر(1396) افزون بر بازی در نمایش هزار شلاق، تقدیرنامه طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور را از آن خود کرد.
همچنین حضور موثرش در نمایش هزار شلاق کاری از جواد عاجلی(کارگردان با سابقه استهبانی ) در پانزدهمین جشنواره منطقه ای جنوب کشور سبب شد این نمایش به عنوان اثر برگزیده در این جشنواره منطقه ای انتخاب شود.

وی در خصوص فعالیت های اخیرش می گوید:درحال حاضر، نمایش هزار شلاق را برای جشنواره سراسری مهر کاشان تمرین می کنم و در حال آماده کردن نمایشی برای اجرای همگانی به کارگردانی پدرم هستم.
در کارنامه کاری این هنرمند نوجوان می توان به حضور در نمایش های شب بیست و یکم، خورشید بر جنازه خورشید گریست، عروسی صابوناتی ها ، مرگ وقتی می آید در نمیزند، آبروی آب در اولین جشنواره سته بان، تلخ ترین شیرین شیرین ترین فرهاد دردومین جشنواره سته بان و هوملت در بیست و هشتمین جشنواره فجر استانی اشاره کرد.

سانیا عاجلی که دختر جواد عاجلی کارگردان با سابقه استهبانی است درباره تاثیر و نقش خانواده در موفقیت هایش گفت:راهنمایی ها و تشویق پدر و مادرم تاثیر بسزایی در من داشته و باعث شده تا در رسیدن به اهدافم چه در تحصیل و چه در وادی هنر مصمم تر باشم.
این هنرمند نوجوان که از دانش آموزان درس خوان و منضبط است خطاب به هم نسلان خود می گوید: هر کس با داشتن برنامه ریزی مناسب می تواند در کنار درس و مدرسه به کارهای هنری،ورزشی و.. نیز بپردازد و در این مسیر هم موفق باشد.
وی گفت: اگر نوجوان ها این تفکر را داشته باشند و برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشند می توانند در آینده افراد موثری برای کشور باشند.

او که در حوزه طراحی صحنه هم کمک حال پدرش است گفت:هرچند به طور جدی در حوزه طراحی صحنه فعالیتی نداشته ام اما موفق شدم تقدیرنامه طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور را در هفدهمین جشنواره تئاتر استانی پسامهر1396 بدست آورم که برایم افتخاری مهم است.
این هنرمند نوجوان بزرگترین مشکل شهرستان خود در حوزه هنر را در کم بها دادن برخی مسئولان فرهنگی به هنر خاصه هنر نمایش می داند و می گوید:این بی اهمیتی به خصوص در مورد هنرمندان زن نمود بیشتری دارد.

این بازیگر نوجوان که به دنیای شعر علاقه زیادی دارد تکیه کلامش را از سروده حافظ گرفته و زمزمه می کند:
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار