موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
124221
۱۴ آذر ۱۳۹۶

تدوین بیانیه مأموریت برای کادر تربیتی مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تهیه و تدوین بیانیه مأموریت برای کادر تربیتی مدارس خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش در نشست آموزشی ـ تخصصی رؤسای ادارات امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: پرچم امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر برافراشته شده است، لذا اهتمام و رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران امور تربیتی، استمرار این مسیر و بر افراشته نگه داشتن این پرچم است.

وی خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه حوزه پرورشی و امور تربیتی را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: اگر در طول عمر و دوران خدمت موفق به هدایت انسانی باشیم همین توفیق ذخیره‌ای برای آخرتمان خواهد بود.

فیض در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این حوزه در طول یک سال گذشته پرداخت و انجام مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، توجه به منابع انسانی، شفاف‌سازی مأموریت‌ها در حوزه معاونت، تنظیم بیانیه مأموریت، تنظیم مأموریت برای سازمان دانش‌آموزی و جلوگیری از موازی کاری و تقسیم کار برای تشکل‌های دانش‌آموزی را از تغییرات پیش‌بینی شده در معاونت پرورشی و فرهنگی عنوان کرد.

 

 

وی افزود: در مجموعه آموزش و پرورش تشکل‌ها به صورت قانونی تعریف شده، اما برای فعالیت آنها حد و مرزی پیش‌بینی نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی هم چنین از تهیه و تنظیم بیانیه مأموریت برای کادر تربیتی مدرسه خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در فرآیند تصویب قرار دارد.

وی به تعریف مدرسه آرمانی پرداخت و گفت: مدرسه آرمانی مدرسه‌ای است که در آن اهداف مندرج در سند تحول بنیادین محقق شده و فارغ التحصیلان آن باید جامع الاطراف بوده و تربیت متوازن داشته باشند.

فیض به ویژگی‌های مدرسه مطلوب و ایده آل نیز اشاره کرد و مدرسه عبادت و تدبر، مدرسه تفکر و حقیقت جویی، مدرسه تعهد و شریعت، مدرسه خلاقیت و نوآوری، مدرسه دانش و فناوری، مدرسه مهارت و اشتغال، مدرسه زندگی و خانواده، مدرسه اخلاق و بشر دوستی، مدرسه سیاست، انقلاب و تمدن، مدرسه هنر، مدرسه ایمنی و بهداشت، مدرسه ورزش و تندرستی، مدرسه طبیعت و مدرسه رسانه و فضای مجازی را از مهم ترین ویژگی مدرسه مطلوب بر شمرد.

 

وی با تأکید بر اینکه مدرسه مطلوب مدرسه‌ای است که باید دارای این خصوصیات باشد به تبیین ویژگی‌های فارع التحصیلان این مدرسه پرداخت و تصریح کرد: برای پیگیری این ویژگی‌ها در مدرسه، متولیان امر تعیین و سازمان‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان و هلال احمر و بسیج دانش‌آموزی متولی اجرای برنامه‌های پیش بینی شده هستند.

فیض گفت: برای اجرای این برنامه‌ها در صورت عدم حضور تشکل‌های مذکور، تشکل جایگزین پیش بینی شده است و در صورت عدم حضور تشکل اصلی و جایگزین، کار به عهده شورای دانش‌آموزی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظایف مدیر، معاون و مربی پرورشی، جریان کلی تربیت جامع دانش‌آموزان در فرایند تربیت رسمی عمومی را در وهله اول بر عهده مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس دانست.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار