123769
۱۲ آذر ۱۳۹۶

دارنده سهمیه المپیک نوجوانان: افتخار کسب مدال تیراندازی با کمان ۲۰۲۰ توکیو را می‌خواهم

«سوگند رحمانی» بانوی کماندار دارنده سهمیه المپیک نوجوانان ۲۰۱۸ آرژانتین گفت: همه تلاشم را می کنم که حدنصاب لازم برای اعزام به المپیک نوجوان را کسب کنم اما آرزویی که با جدیت دنبال می کنم کسب نخستین مدال تیراندازی با کمان ایران در ۲۰۲۰ توکیو است.

به گزارش کودک پرس ، این تیرانداز نوجوان در جریان رقابت های انتخابی المپیک نوجوانان آرژانتین که همزمان با مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش برگزار شد، توانست دومین سهمیه را برای ایران در این رشته کسب کند. نخستین سهمیه توسط «امیدرضا صفایی پور» در جریان مسابقات جهانی تیراندازی با کمان آرژانتین برای کشور کسب شد.

رحمانی گفت: دستیابی به موفقیت های ورزشی با توجه به سطح نزدیک رقابت ها بسیار سخت است، اما غیرممکن نیست و هر ورزشکاری با تمام توان و انگیزه تلاش کند به هدف های خود خواهد رسید.
این دانش آموز سال دوم دبیرستان ضمن قدردانی از مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: کمانداران با حضور یک مربی خارجی و اردوهای مستمر و منظم می توانند به موفقیت های بزرگی دست یابند، اما این ها برای موفقیت کافی نیست و هر ورزشکار باید تمرینات خود را با انگیزه و پشتکار پیگیری کند زیرا این دو شاخص ضامن موفقیت وی خواهد بود.

 

رحمانی با اشاره به اینکه در اردوهای تیم ملی ورزشکاران جز یک تا دو ساعت در روز، از صبح تا شب تمرین می کنند، اضافه کرد: در حال حاضر در کیش زندگی می کنم و زمانی که در اردو نیستم حداقل پنج ساعت در روز تمرین می کنم که روند آمادگی ام متوقف نشود.

این دانش آموز رشته ریاضی فیزیک ادامه داد: سهمیه ای که در بنگلادش کسب کردم سهمیه کشوری است و برای شرکت در المپیک 2018 باید بهترین رکورد را کسب و به طور قطع برای آن همه تلاشم را می کنم .
وی ادامه داد: مسابقات بین المللی زیادی برای رده سنی نوجوانان وجود ندارد اما امیدوارم فدراسیون در راستای ادامه حمایت از کمانداران زمینه را برای حضور آنان در مهم ترین رویدادهای داخلی و بالاترین سطح مسابقات برون مرزی فراهم کند تا کمانداران میدان بیشتری دیده و بدون استرس به مصاف حریفان رفته و شانس بیشتری در کسب مدال داشته باشند.
دارنده سهمیه المپیک نوجوانان آرژانتین گفت: فدراسیون برای آماده سازی ورزشکاران تلاش زیادی کرده است، اما امیدوارم در ادامه این برنامه ها اردوهای مشترک با تیم های خارجی نیز برگزار کند تا روند آماده سازی با سرعت بیشتری پیش رود.

وی آمادگی بازیکن از نظر ذهنی را شاخص مهمی در آماده سازی کمانداران عنوان کرد و گفت: هریک از کمانداران باید برای رسیدن به آمادگی ذهنی تلاش کنند اما در این مسیر در کنار تلاش مربی و ورزشکار برای رسیدن به این آمادگی ذهنی حضور یک روانشناس متخصص ضروری به نظر می رسد که امیدوارم فدراسیون بزودی در این زمینه اقدام کند.
به گفته این کماندار نوجوان، یک روانشناس کمک می کند تا ورزشکار استرس خود را کنترل کرده و مشکلات زندگی اش را در زمان تمرین و مسابقه کاملا فراموش کند.
مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا و همزمان رقابت های انتخابی المپیک نوجوانان از پنجم تا نهم آذر ماه در بنگلادش برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار