موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
12358
۲۶ آبان ۱۳۹۵

تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی

فرجی: تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی از مهمترین برنامه های هفته کتاب است

به گزارش کودک پرس , وحید فرجی در گفتگویی با بیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب استان بخش کودک و نوجوان بطور جدی، پویا و فعال حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در همین راستا مسابقات کتاب‌خوانی و نمایشگاه کتاب به همت آموزش‌وپرورش در مدارس استان برگزار می‌شود.

فرجی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در هفته کتاب را مورد اشاره قرارداد و گفت: این نهاد نشست‌هایی در جهت ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی برگزار کرده و از کتاب‌هایی در زمینه کودکان و نوجوانان رونمایی می‌کند.

وی با اشاره به ثبت‌نام رایگان افراد در کتابخانه‌های عمومی استان افزود: 160 قفسه باز کتاب در مساجد استان وجود دارد و دوره کتابداری برای 80 نفر از فعالان مساجد برگزارشده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با بیان اینکه امسال 2991 عنوان کتاب در استان چاپ‌ شده است، اظهار داشت: در این میان، 2094 کتاب تألیفی و 897 عنوان کتب وجود دارد. 1663 کتاب نیز برای نخستین بار چاپ‌شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دیگر برنامه‌های هفته کتاب را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: افراد می‌توانند به‌صورت رایگان در کتابخانه باقرالعلوم(ع) جمعیت هلال‌احمر ثبت نام کنند و همچنین کتاب‌های مذهبی از سوی سازمان تبلیغات به مردم اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم جایگاه دوم را در اجرای طرح فروش تابستانه کتاب به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: طرح فروش پاییزه کتاب از 24 آبان به مدت یک ماه برگزار می‌شود که 90 ناشر برای اجرای این طرح در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع:خبرگزاری قم پرس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار