122664
۰۸ آذر ۱۳۹۶
نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ایران آغاز به کار می‌کند؛

تمرکز نمایشگاه کتاب دوحه بر ادبیات کودک و نوجوان

یست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه ۸ آذرماه آغاز به کار می‌کند. ایران یکی از کشورهای حاضر در نمایشگاه امسال است که با حضور ۲۹ کشور عربی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه چهارشنبه،29 آذرماه در مرکز نمایشگاه‌های دوحه با حضور 29 کشور عربی و خارجی برگزار می‌شود و تا تاریخ پنج دسامبر (14 آذرماه) ادامه می‌یابد.

شعار امسال نمایشگاه «به سوی جامعه‌ای آگاه» است. به گفته وزارت فرهنگ و ورزش کشور قطر، نمایشگاه امسال به مدت یک هفته و کوتاه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود. این وزارتخانه بیانه‌ای به شرح زیر منتشر کرده است: «امسال به صورت امتحانی مدت نمایشگاه را کم کردیم و درهای نمایشگاه به جای ده روز فقط هفت روز به روی مردم باز خواهد بود. بسیاری از نمایشگاه‌های معتبر دنیا در پنج روز برگزار می‌شود و تلاش ما بر این است که به استاندارد جهانی نزدیک شویم.»

ابراهیم عبدالرحیم البوهاشم، مدیر کتابخانه‌های دولتی قطر که مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه نیز است، با حضور در کنفرانس خبری اطلاعات و جزئیات مربوط به نمایشگاه امسال را در اختیار رسانه‌ها گذاشت. به گفته وی، 82 ناشر کتب‌ کودک، 241 ناشر عربی، 26 ناشر خارجی و 24 نمایندگی خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند.

در نمایشگاه امسال بیش از هجده‌ هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود، که در این میان 14523 عنوان عربی و 2762 عنوان از زبان‌های خارجی است. مسئولین نمایشگاه نام همه کتاب‌ها را برای راهنمایی بهتر بازدیدکنندگان بر روی وبسایت رسمی نمایشگاه قرار داده‌اند. همه کتاب‌ها با تخفیف 25 درصد به فروش خواهند رسید.

مهمان افتخاری امسال نمایسگاه کتاب دوحه، کشور آلمان است. وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و همچنین ناشران ترک حضور ویژه‌ای در نمایشگاه امسال خواهند داشت. چین، ایران، هندوستان، و مالزی از دیگر کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ناشران زیادی برای شرکت در نمایشگاه کتاب دوحه ثبت‌نام کردند، اما به دلیل نبود فضای کافی تقاضای آنان رد شده است. 17 ناشر از کشورهای مختلف نیز در فهرست انتظار قرار دارند. در میان کشورهای عربی 48 ناشر از کشورهای اردن، عمان، کویت، مغرب، سودان، عراق، سوریه، و لبنان در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

در نمایشگاه امسال دوحه غرفه ویژه‌ای برای جوانان نیز طراحی شده است تا نظرات‌شان شنیده و تکنولوژی‌های جدید دنیا به آن‌ها عرضه شود. تلاش مسئولین نمایشگاه بر آن است تا راه کشور را برای رسیدن به برنامه چشم‌انداز سال 2030 هموار کنند. البته تمرکز اصلی نمایشگاه امسال بر روی کودکان خواهد بود تا دریچه‌های فکری آنان را گسترش دهد و راه رسیدن‌شان به آینده‌ای بهتر را تضمین کند.

از دیگر برنامه‌های ویژه نمایشگاه امسال دوحه حضور نویسندگان مختلف و برگزاری جشن امضای است. مسئولین نمایشگاه تلاش می‌کنند از همه امکانات موجود برای جذب بازدیدکنندگان بهره گیرند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطر از بزرگترین نمایشگاه‌های این منطقه است و در سال‌های اخیر به دلیل حضور کشورهای مختلف حوزه خلیج‌فارس اهمیت زیادی یافته است. این نمایشگاه نخستین‌بار در سال 1971 میلادی آغاز به کار کرد و هر دو سال یک بار برگزار می‌شد. از سال 2002 تاکنون برگزاری نمایشگاه به سنتی هر ساله تبدیل شده است.

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار