موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
12177
۲۵ آبان ۱۳۹۵

حمله به کلیسایی در اندونزی

پس از پرتاب یک 'کوکتل مولوتف' به کلیسایی در اندونزی دست کم چهار نفر زخمی شدند که یکی از آنها به دلیل سوختگی جان خود را از دست داد.

به گزارش کودک پرسزخمی شدگان و فرد کشته شده کودک بودند و در فضای سبز و بوستان کلیسا مشغول بازی بودند که هدف ‘کوکتل مولوتف’ قرار گرفتند.
این حمله توسط یک مرد موتورسوار انجام شد.
‘فجر ستیاوان’ سخنگوی پلیس ‘کالیمانتان شرقی’ اندونزی گفت: این مرد که در حال عبور از کنار این کلیسا بود با پرتاب یک بمب دست ساز باعث زخمی شدن سطحی چهار کودک که در آنجا مشغول بازی بودند، شد.
استرالیا نیز در خبری به نقل از پلیس اندونزی نوشت: یکی از چهار کودکی که بر اثر حمله داعش در جزیره ‘بورنئو’ زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.
‘فجر ستیاوان’ سخنگوی پلیس ‘کالیمانتان شرقی’ گفت که ‘آدی اینتان ماربون’ کودک دو ساله به دلیل سوختن بیش از یک چهارم بدنش جان خود را از دست داد.
وی گفت: عامل این حمله ‘تی شرت’ پوشیده بود که ‘جهاد’ بر روی آن وجود داشت و پس از دستگیری، بازجویی از وی ادامه دارد.
این مقام پلیس اندونزی گفت که انگیزه این حمله تاکنون نامشخص نشده است، اما این کلیسا و یک مسجد، اماکنی هستند که این فرد پیش از دستگیری به این مکان ها رفت و آمد داشته است.
عامل این حمله یک تروریست 32 ساله محکوم به فعالیت های تروریستی از شهر ‘بوگور’ در استان ‘جاوای غربی’ است که کلیسای ‘اویکومن’ در ‘ساماریندا’ مرکز استان ‘کالیمانتان شرقی’ را هدف حمله خود قرار داد.
‘بوی رافلی عمار’ سخنگوی پلیس ملی اندونزی نیز در سخنانی گفت که این متهم پیش تر در سال 2011 به سه سال و نیم زندان محکوم شده و در سال 2014 از زندان آزاده شده بود.
در ماه اوت سال جاری، یک نوجوان اندونزیایی که تحت تاثیرات گروه تروریستی داعش قرار گرفته بود، با چاقو یک کشیش را در کلیسایی هدف قرار داد و تلاش کرد یک بمب دست ساز را منفجر کند.
در ماه جولای امسال نیز یک بمب گذار انتحاری منتسب به داعش با انفجار ایستگاه پلیسی در جزیره ‘جاوا’ باعث زخمی شدن یک افسر پلیس شد.
اصلی ترین عملیات منتسب به گروه داعش در اندونزی که در آن چهار شهروند و چهار نفر از عاملان حمله کشته شدند، اوایل سال جاری میلادی در جاکارتا پایتخت اندونزی اتفاق افتاد.

منبع:خبرگزاری ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار