9800
۰۲ آبان ۱۳۹۵

زمان اعلامی مرگ یسرا با واقعیت همخوانی ندارد

زمان اعلامی علوم‌پزشکی البرز درباره مرگ یسرا با واقعیت همخوانی ندارد/ به طور قطع شکایت خواهیم کرد

به گزارش کودک پرسیکی از اقوام کودک هفت ساله کرجی که حین عمل آپاندیس جان خود را از دست داد گفت: به طور قطع در این زمینه به مراجع قانونی شکایت خواهیم کرد.

حبیب پیامی دایی مرحومه یسرا حیدری موسوی اظهار داشت: به نقل از معاون علوم پزشکی استان البرز خواندیم که گزارشی درباره زمان ورود یسرا به بیمارستان و زمان عمل و زمان حادثه ایست قلبی ارائه شده بود که این ساعت‌های اعلام شده با واقعیت همخوانی ندارد.

پیامی تصریح کرد: این اتفاق تلخ روز پنجشنبه رخ داد، در حالی که دو روز قبل یسرا به دلیل درد در ناحیه شکم با احتمال آپاندیس به همین بیمارستان منتقل گردیده بود و در آن زمان پزشکان اعلام کردند، نیازی به عمل جراحی نیست و به وی آنتی‌بیوتیک دادند. از پزشکان دیگری سوال کردیم و آنها نیز تاکید داشتند که در سنین پایین پیش از عمل جراحی آپاندیس تلاش می‌شود که با مصرف آنتی‌بیوتیک مشکل برطرف شود.

وی گفت: متاسفانه مشکل یسرا برطرف نشد و مجددا در روز پنجشنبه به همراه والدین خود به بیمارستان مراجعه می‌کند و این بار پزشکان اعلام می‌کنند که باید جراحی شود و به گفته مادر یسرا وی حدود ساعت دو بعد از ظهر به اتاق عمل منتقل می‌گردد.

دایی یسرا کودک فوت شده در یکی از بیمارستان‌های کرج بیان داشت: والدین یسرا می‌گفتند که از زمان ورود به بیمارستان بین پزشکان برای اینکه عمل جراحی انجام شود و یا نشود اختلاف نظر وجود داشت و حتی یکی از جراحان اصراری بر جراحی نداشته است، علیرغم اینکه در گزارش خود نوشته بود که باید این جراحی انجام گردد.

پیامی افزود:‌ یسرا در بدو ورود به بیمارستان سونوگرافی می‌َرود و حتی در مورد وی آزمایش‌های متعددی انجام می‌َشود تا اینکه حدود ساعت 14 به اتاق عمل منتقل می‌گردد و در اینجا است که والدین یسرا می‌گفتند که ناگهان شاهد ترددهای زیاد به اتاق عمل بودیم و حتی چند پزشک دیگر نیز مدام به اتاق عمل می‌رفتند و به همین دلیل نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: من به همراه تعداد دیگری از اعضای خانواده با تصور اینکه یسرا ساعت 14 به اتاق عمل رفته و حداکثر 30 دقیقه بعد خارج می‌شود، حدود ساعت 14 و 45 دقیقه برای عیادت بیمار به بیمارستان رفتیم که متوجه شرایط غیر عادی در بیمارستان و نگرانی والدین یسرا شدیم.

پیامی می‌گوید: خانواده ما بیرون اتاق عمل بسیار آشفته و نگران بودند و در این شرایط این نگرانی طبیعی است، به همین دلیل من با سوپروایزر بیمارستان صحبت کردم و او وقتی نگرانی ما را دید به من اجازه ورود به اتاق عمل را داد و لباس مخصوص پوشیدم و به اتاق وارد شدم.

وی اظهار داشت: ناگهان متوجه حضور حداقل ده نفر در کنار تخت یسرا شدم و دیدم با دستگاه‌های پزشکی مشغول دادن شوک قلبی هستند و پس از چند بار، پزشکان و افراد داخل اتاق عمل با دست عملیات احیای قلب را به نوبت انجام می‌دادند و هر گاه یکی از پزشکان خسته می‌َشد، بلافاصله فرد دیگری کار را دنبال می‌کرد.

دایی مرحومه یسرا دختر فوت شده کرجی در حین عمل آپاندیس افزود: آنقدر این کار را انجام دادند که دهان یسرا خون‌آلود شد و پس از حدود 40 تا 45 دقیقه دیگر همه نا امید شدیم و من خبر را به والدین یسرا دادم.

پیامی تصریح کرد: در حال حاضر خانواده یسرا به همراه پیکر این دختر معصوم به شهرستان زادگاه خود رفته‌اند و تا در زادگاهش وی را دفن کرده و به خاک بسپارند و من مشغول پیگیری مراحل حقوقی این پرونده تلخ هستم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شکایتی در این رابطه به مراجع قضایی تحویل داده‌اند، گفت: با یک وکیل صحبت کرده‌ایم و به طور قطع شکایت می‌کنیم و امیدواریم مسؤولان، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها از ما حمایت کنند تا به طور دقیق از علت این حادثه مطلع شویم.

حبیب پیامی دایی مرحومه یسرا حیدری موسوی در پایان گفت: ما نمی‌خواهیم هیچ پیش‌داوری در این زمینه داشته باشیم و تنها انتظار داریم که دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی به طور دقیق پرونده را بررسی و اگر قصوری صورت گرفته با مقصران برخورد قاطع داشته باشند.

منبع:خبرگزاری تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار