9576
۲۸ مهر ۱۳۹۵

شاهدافت کیفی و رشد کمی کتاب‌های کودک هستیم

در حال حاضر تعداد شاعران و نویسندگان در حوزه کودک و نوجوان بیشتر شده است و تنوع کتاب را در این حوزه می‌بینیم. اما متاسفانه کیفیت آثار حوزه کودک و نوجوان افت پیدا کرده است.

به گزارش کودک پرس  کمال شفیعی نویسنده و فعال ادبیات کودک و نوجوان درباره ارزیابی خود از حال و روز این عرصه ادبی در کشورمان به گفت: هم‌اکنون تعداد شاعران و نویسندگان در حوزه کودک و نوجوان بیشتر شده است و تنوع کتاب را در این حوزه می‌بینیم. اما متاسفانه کیفیت آثار حوزه کودک و نوجوان افت پیدا کرده است.

وی افزود: همین سال گذشته بیش از 100 عنوان کتاب در حوزه هنری برای کودک و نوجوان منتشر شد. بیش از 30 عنوان از این آثار در حوزه کودک و نوجوان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشاراتی‌های دیگری چون شهرستان ادب بود. هم اکنون آثاری که در حوزه کودک و نوجوان منتشر می شود، رشد فزاینده‌ای دارد و یک دلیل آن به خاطر آن است که آثار حوزه کودک و نوجوان بهتر نقد می‌شود.

شفیعی در ادامه با اشاره به استقبال مخاطب از کتاب‌های کودک و نوجوان اظهار داشت: خوشبختانه کتاب‌های کودک و نوجوان بیشتر خریده می‌شوند و ناشرانی که در شهرستان هستند، نیز در زمینه کتاب کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به دلایل دیگر افزایش شاعران و نویسندگان در حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: دلیل افزایش شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان این است که هرکسی از عهده شعر بزرگسال برنمی‌آید. بعضی تصور می‌کنند که نویسندگی و خلق اثر کودکانه کاری آسان است؛ اما آنچه مشاهده می‌شود، تسلط کم برخی نویسندگان کودک و نوجوان بر ادبیات این حوزه است. برای مثال من کتابی را مشاهده کردم که تصاویری کودکانه داشت؛ اما متن آن مرتبط با فضای بزرگسال بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار