8100
۱۲ مهر ۱۳۹۵

خصوصی‌سازی مدارس راه را برای تهاجم فرهنگی دشمن باز می‌کند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی باب وسیعی را برای تهاجم فرهنگی دشمن باز می‌کند، گفت: دشمنی می‌تواند بودجه هنگفتی برای تشکیل مدارس در ایران در نظر بگیرد و فرزندان ما را ضد‌انقلاب بار بیاورد.

به گزارش کودک پرس   آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نشستی با گزینش‌گران آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش رسالت بزرگ انسان‌سازی را بر عهده دارد، گفت: آموزش‌وپرورش عرصه تعلیم و تربیت است، به همین دلیل اهمیت گزینش در این نهاد به‌مراتب بالاتر از دیگر نهادها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: انتخاب افرادی که سرنوشت انسان‌ها به دست آن‌ها سپرده‌شده توسط گزینش‌گران آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و اگر این مسؤولیت به دست عناصر خائن بیفتد، کشور گرفتار فاجعه‌ای بزرگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای گزینش در همه بخش‌های کشور یک نسخه پیچیده شده است، تصریح کرد: هیأت عالی گزینش کشور یک معیار برای تمام گزینش‌ها دارد که این رویه درست نیست و هر گزینش باید راهکار اجرایی و مؤلفه‌های متفاوتی داشته باشد.

علم‌الهدی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در گزینش احتیاج به نیرویابی دارد و نمی‌توان افراد را با ویژگی‌های کلی و روانشناسی ارزیابی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد یک شبکه اطلاعاتی در گزینش آموزش‌وپرورش حرف اول را می‌زند و کار را برای گزینش ساده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده نیروهای آموزش‌وپرورش از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود، اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان اگر از قبل در یک جریان اطلاعاتی هماهنگ با دانشگاه فرهنگیان ازنظر رفتاری، اخلاق، ایمان و نوع تفکر ارزیابی شوند و گزینش‌گر افراد موردنظر را مورد مطالعه قرار دهد، کار کامل‌تر و با بصیرت انجام می‌شود و این راهکار اجرایی گزینش است.

علم‌الهدی با تأکید بر سلامت جسمانی، اعتقادی و اخلاقی افراد انتخاب‌شده در فرآیند گزینش آموزش‌وپرورش عنوان کرد: برخی افراد ظاهری متدین دارند اما در واقع بیمار اخلاقی هستند و وجود این بیماران اخلاقی، چه مرد و چه زن، از هر چیزی مضرتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از اشتباهات بزرگ آموزش‌وپرورش راه‌اندازی پیش‌دبستانی یک و 2 بود، تصریح کرد: تحویل گرفتن فرزند پنج‌ساله مردم کار آسانی نیست و درواقع خانواده دیگر کانون پرورشی کودک نیست به‌ویژه در خانواده‌های امروز که زنان هم‌عرض مردان کار می‌کنند و خانواده به‌هیچ‌عنوان نقش تربیتی برای فرزند نداشته و همتی نیز برای آن ندارد.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای و مدیریتی تصریح کرد: مشکل بودجه یکی از مشکلات کلان آموزش‌وپرورش است و درزمینهٔ حل این مسأله یکی از اشتباهات دولت این است که قصد دارد خصوصی‌سازی مدارس را راه بیندازد که متأسفانه در مجلس نیز تصویب‌ شده و در انتظار رأی شورای نگهبان است.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه خصوصی‌سازی باب وسیعی را برای تهاجم فرهنگی دشمن باز می‌کند، بیان داشت: دشمنی که بودجه میلیاردی برای ایران‌ستیزی هزینه می‌کند، می‌تواند بودجه هنگفتی برای تشکیل مدارس در ایران در نظر بگیرد و فرزندان ما را ضد‌انقلاب بار بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی به شباهت کار نیروهای آموزش‌وپرورش با روحانیون اشاره کرد و افزود: در روحانیت کسی موفق است که می‌داند خداوند رزقش را تأمین می‌کند، بنابراین خود را آماده خدمت بدون محدودیت می‌کند، درواقع بودجه حوزه علمیه از یک‌دهم بودجه کوچک‌ترین وزارت‌خانه کشور نیز کمتر است چراکه معیار کار کردن برای خدا است.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش نیز فرهنگیان درآمد محدودی دارند و نمی‌توان مسأله معیشت را معیار قرارداد، بااین‌وجود مسأله کسری بودجه جدی است و در هر بخش آموزش‌وپرورش به یک مسأله غیرقابل‌تفکیک در این نهاد تبدیل‌ شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه با روی کار آمدن هر دولتی مسأله کسری بودجه بیشتر شده است، گفت: وعده‌هایی درباره بدهی‌های معوقه معلمان می‌دهند که نه‌تنها محقق نمی‌شود بلکه به میزان بدهی‌ها نیز افزوده می‌شود.

علم‌الهدی در پایان گفت: اخلاص، عبودیت و کار کردن برای رضای خدا انگیزه‌ای است که همه این خلأها را جبران می‌کند و سبب می‌شود نیروی نااهل وارد این عرصه نشود و فرزندان ما بنده خدا تربیت شوند.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار