6481
۰۴ مهر ۱۳۹۵

ضرورت تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه توسط کودکان

سعید یزدانی معاون فرماندار شهرستان نور با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای تداوم مطالعه در سنین بالاتر ضروری است.

به گزارش کودک پرس  سعید یزدانی گفت: فرهنگ کتاب‌خوانی به نوعی که تبیین شد و باید سبب رونق مطالعه شود عملی نشد و سرانه تولید، چاپ، توزیع و مطالعه در کشور بسیار پایین است.

وی افزود: به جز کتاب‌های تحصیلی و دانشگاهی که برای پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان است، سایر کتاب‌ها حتی چاپ و تولید نمی‌شود، البته بخشی از کتاب‌ها به فضای مجازی سوق داده شد و استفاده می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: یکی از کارهایی که کانون پرورش فکری انجام می‌دهد، اعزام تریلی سیاری است که در شهرستان‌ها اردو می‌زند و اهداف مختلف را دنبال می‌کند، که یکی از اهداف آن آشنا کردن عموم مردم به ویژه کودکان با مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی است.

این مسؤول افزود: درگیر کردن کودکان با کتابخوانی با نمایش عروسکی توسط گروه نمایشی کانون سبب فرهنگ سازی و تداوم مطالعه در سنین بالاتر می‌شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: حضور والدین در کنار فرزندان در برنامه‌های کانون و نمایش‌های عروسکی موجب رفع تناقض در گفتار و رفتار می‌شود و همه را به امر پسندیده کتابخوانی ترغیب می‌کند.

وی حضور تریلی سیار گروه نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را فرصتی برای معرفی و توزیع کتاب‌های مورد تایید کانون در گروه‌های سنی مختلف دانست و اظهار کرد: با معرفی کتاب‌های تأیید شده، سلامت مطالعه فرزندان حفظ می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان نور بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سبب تداوم مطالعه در سنین بالاتر می‌شود اگر چه روش و نوع مطالعه و جستار تغییر پیدا می‌کند.

یزدانی گفت: تمهیدات ترافیکی برای استقرار تریلی نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها به ویژه پلیس راهور است و حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نیز سبب دلگرمی می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نور نیز اظهار کرد: کانون به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعال است و خود نیز ناشر کتاب‌های مختلف است و برای گروه‌های سنی مختلف «الف تا د» کتاب تولید و توزیع می‌کند.

ژیلا خاکپور افزود: نمایش عروسکی سبب همدل شدن با کودکان و آموزش و فرهنگ‌سازی می‌شود زیرا با نمایش ارتباط بیشتر برقرار و آنچه که مورد نظر کانون است به راحتی و با نمایش انتقال داده می‌شود.

وی گفت: شهرهای کوچک که مرکز تأثر ندارند، گروه‌های مرکز تئاتر کانون با حضور در شهرستان‌های مختلف و اجرای نمایش عروسکی ضمن انتقال مفاهیم مورد نیاز، ساعات خوشی را به صورت رایگان برای عموم فراهم می‌آورند.

منبع:     فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار