4020
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

انتشار کتاب (خدایا مثل آن ماهم کن)

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری از نویسندگان کودک و نوجوان از انتشار کتاب جدید خود با عنوان " خدایا مثل آن ماهم کن " خبر داد و گفت: این کتاب مشتمل بر 32 صفحه با قطع خشتی بزرگ در آینده ای نزدیک از سوی انتشارات جمال برای گروه سنی کودک منتشر می شود.

به گزارش کودک پرس    حجت الاسلام حیدری ابهری اظهار داشت: در این کتاب به کودکان می گوییم تمام عالم از خدا تبعیت می کنند. خورشید هر صبح بیرون می آید و همه جا را روشن می کند، ابرها باران می دهند و ماه روشنی بخش شب است. کتاب ” خدایا مثل آن ماهم کن ” به بچه ها می گوید، همه هستی از خدا فرمان می برد.

وی عنوان کرد: در کتاب ” خدایا مثل آن ماهم کن ” تبعیت تکوینی هستی را شاهد گرفتیم و به بچه ها می گوییم حالا که همه عالم از خدا اطاعت می کنند، ما ساز مخالف نزنیم. پیروی کردن از خداوند در تمام هستی جاری است و ما این مسئله را با چند مثال برای بچه ها روشن می کنیم.

این نویسنده کودک و نوجوان با بیان اینکه کتاب ” خدایا مثل آن ماهم کن ” پشتوانه اعتقادی و انسانی دارد، تصریح کرد: در این کتاب با بیانی ساده به بچه ها می گوییم، حالا که تمام هستی از خدا پیروی می کنند، ما باید از او بخواهیم که به ما کمک کند تا تنها از او فرمان ببریم و کارهایی را که گفته است، انجام دهیم و از کارهایی که نهی کرده است، حذر کنیم.

حجت الاسلام حیدری ابهری با اشاره به اینکه ” خدایا مثل آن ماهم کن ” یک حالت مناجات دارد، بیان کرد: در این کتاب توجه بچه ها به هستی جلب می شود. در قالب مناجات گفته می شود که تو به خورشید گفتی صبح ها بیرون آید و به ماه گفتی شب را روشن کند. بچه ها در آخر مناجات نتیجه اخلاقی می گیرند که آنها نیز باید از خدا اطاعت کنند.

این نویسنده کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ” خدایا مثل آن ماهم کن ” مناجات 14 بخشی است که هدف واحدی را دنبال می کند. هر 2 صفحه کتاب یک بخش را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر کتاب شامل 14 پاراگراف است که بچه ها در آن با خدا حرف می زنند.

وی با بیان اینکه دعا فاصله ما را با خدا کم می کند، عنوان کرد: در دعا ما به غیب متصل می شویم. پایه اصلی بیداری، ایمان به غیب است. در ابتدای سوره بقره آمده است”  کتاب قرآن کریم هدایتگر مستقیم است برای کسانی که به غیب ایمان دارند”. دعا ما را به عالم غیب متصل می کند و ما بدون هیچ مانع، می توانیم با خدا صحبت کنیم.

نویسنده کتاب هایی همچون ” حکمت نامه پارسیان “، ” خدا و قصه هایش ” و ” تبسم آفتاب ” با اشاره به اینکه کتاب ” خدایا مثل ماهم کن”  یک نوع هستی شناسی است، اظهار داشت: این کتاب در مورد هستی با بچه ها صحبت می کند و توجه بچه ها را به عالم جلب می کند. در این کتاب سعی شده است، بچه ها از آنچه پیرامون خود است،درس خداشناسی بگیرند.

منبع:    شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار