موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
3869
۱۳ شهریور ۱۳۹۵

پذیرش 32 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در بهزیستی همدان

جمشید شیران معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: امسال 32 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در بهزیستی همدان پذیرش شدند.

به گزارش کودک پرس    جمشید شیران از وجود 300 متقاضی فرزندخواندگی در استان خبر داد و اظهار کرد: 300 خانواده از سال 92 درخواست حضانت و سرپرستی فرزند داده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و از نظر صلاحیت نگهداری فرزند تأیید شده‌اند.

وی به شرایط متقاضیانی فرزندخواندگی اشاره کرد و افزود: زوج‌هایی که پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته و تمامی مراحل درمانی را برای بچه‌دار شدن طی کرده‌اند اما به استناد مدارک پزشکی بچه‌دار نمی‌شوند، می‌توانند درخواست فرزندخواندگی را به واحد مددکاری بهزیستی استان ارائه دهند.

شیران به مناسب بودن وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی زوج‌ها و سطح تحصیلات، سلامت جسمانی و روانی خانواده‌های متفاضی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن سن کمتر از 50 سال در پذیرش فرزندخواندگی بسیار مهم و موثر است.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دو صورت فرزندخواندگی و امین موقت به خانواده‌ها سپرده می‌شوند، ادامه داد: کودکانی که حکم قضایی درباره وضعیت آنها صادر نشده و بیش از 2 سال در مراکز نگهداری بهزیستی بوده‌اند، تا زمان مشخص شدن وضعیت قضایی می‌توانند در قالب امین موقت به خانواده‌های متقاضی سپرده شوند.

شیران اضافه کرد: پس از اینکه شرایط زوج برای فرزندخواندگی مورد تأیید قرار گرفت، فرزند موردنظر به مدت 6 ماه تا دو سال به صورت آزمایشی با خانواده متقاضی زندگی می‌کند و در صورت نبود مشکل در این مدت با بررسی مددکاران سازمان بهزیستی فرزندخواندگی قطعی و فرزند به زوج اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد :بهزیستی سعی می‌کند کودکان را در صورت صلاحیت نگهداری به سرپرستی اقوام نزدیک درآورد اما در صورت نبود چنین شرایطی کودکان به فرزندخواندگی درمی‌آیند و اگر هیچ کدام از اینهاوجود نداشت در مرکزشبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانم‌های مجرد هم می‌توانند تقاضای فرزندخواندگی دهند، گفت: شرایط سنی این خانم‌ها باید 30 سال به بالا باشد و تنها کودک دختر را می‌توانند مورد حکایت خود قرار دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه 9 مرکز غیردولتی شبانه‌روزی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و یک مرکز دولتی به صورت شیرخوارگاه زیرنظر بهزیستی استان همدان فعال است، اظهار کرد: 110 کودک و نوجوان بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز غیردولتی و 14 کودک در شیرخوارگاه همدان نگهداری می‌شوند.

وی از پذیرش 32 کودک در این مراکز در سال‌جاری خبر داد و گفت: کودکانی که در این مراکز هستند در اوقات‌فراغت خود مهارت‌های شغلی کسب می‌کنند.

شیران افزود: بچه‌هایی که مورد حمایت بهزیستی هستند، پس از پایان سن 18 سالگی از بهزیستی خارج شده و زندگی مستقلی تشکیل داده و بهزیستی ماهانه یارانه‌ای به آنها ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: بهزیستی هزینه تمام مقاطع دانشگاهی این افراد را پس از ترخیص تقبل می‌کند و برای اشتغال، مسکن و ازدواج وام‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی بی‌بهره اختصاص می‌دهد.

 

 

 

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار