3546
۱۰ شهریور ۱۳۹۵

آشنایی کودکان چهارمحال و بختیاری با فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری از برگزاری کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی برای آشنایی کودکان با فرهنگ کهن سرزمین مادری‌شان در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس    فرزاد رحیمی با اشاره به لزوم آشنایی کودکان با فرهنگ گذشته کشور اظهار کرد: کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی در کانون پرورش فکری شهر فرخ‌شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با داستان‌های اساطیری در چند بخش انجام می‌شود، عنوان کرد: در این کارگاه ابتدا کودکان با قصه‌گویی آشنا می‌شوند.

وی بیان داشت: ارائه بازنویسی‌هایی از شاهنامه که نثری روان و ساده دارد، انتخاب روایت‌های کوتاه، ساده و قابل فهم پیش از داستان‌های بلند، اجرای نمایش خلاق، تهیه نقاشی و کلاژ از صحنه‌های داستان یا فضاسازی و مجسمه‌سازی از شخصیت‌ها با گل و سفال و نمایش فیلم از نقالان و پرده‌خوانان شاهنامه از جمله مراحلی است که در روند آشنایی این قشر با داستان‌های شاهنامه انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه قصه‌گویی همراه با نشاط لازم انجام خواهد شد، افزود: ایجاد نشاط همراه با درک مضامین متون شاهنامه از اهداف اساسی اجرای این کارگاه‌ها است و این کارگاه‌ها در سه بخش کهن، میانی و تاریخی به ویژه در بخش کهن اساطیری برگزار می‌شود که به آموزش غیرمستقیم کودکان منجر می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم حفظ و ترویج میراث گذشته تشریح کرد: این کارگاه‌ها در روزهای یکشنبه هر هفته در مرکز فرهنگی و هنری شهر فرخ‌شهر با تدریس سید مهرداد افضلی برگزار می‌شود که اعضای مرکز می‌توانند به همراه خانواده خود در این کارگاه حضور یابند.

منبع:    فارس 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار