30894
۰۴ آبان ۱۳۹۶
همایش سه‌ ساله‌های حسینی در قزوین

برگزاری «همایش سه‌ ساله‌های حسینی» در قزوین

با حضور مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی «همایش سه‌ ساله‌های حسینی» در قزوین برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، «همایش سه‌ ساله‌های حسینی» به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س) ویژه کودکان زیر ۶ سال مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در حسینیه شهید مطهری قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی‌جو در این مراسم با اشاره به اهمیت تربیت دینی کودکان اظهار کرد: تفاوت سنی والدین و فرزندان نباید موجب ایجاد فاصله عاطفی بین آنها شود و بزرگترین آسیب این است که فرزندان مشاهده کنند تفاوت و فاصله سنی، بین دیدگاه‌ها و فهم بین آنها فاصله انداخته است.

وی با تاکید براینکه فرزندان در دنیای بازی مفاهیم بزرگ زندگی را می‌آموزند، افزود: باید با کودکان در قالب بازی برخی از کارهای مهم زندگی نظیر خانه‌داری، حجاب داشتن، نماز و قرآن خواندن را بازی کرد و آنها را با مفاهیم بزرگ و تاثیرگذار آشنا کرد.

کارشناس امور تربیتی خاطرنشان کرد: مادران به هنگام بازی با فرزندان خود، همراه با اتصال حس عطوفت و مهربانی، مفاهیم ارزشمند زندگی را منتقل کنند چراکه باید از همان دوران کودکی و شکل‌گیری شخصیت کودکان، چارجوب‌های اخلاقی و شخصیتی را به آنها آموخت‌.

وی ادامه داد: همچنان که از همان سنین کودکی به فکر ازدواج، اشتغال و تحصیل و زندگی فرزندان خود هستید و برای آنها حساب پس‌انداز باز می‌کنید، به مسائل تربیتی و اخلاقی فرزندانتان نیز از همین دوران اهمیت دهید.

مهدی‌جو تصریح کرد: دانشمندان معتقدند فرزندان و به ویژه دختران در سنین کودکی، پدرانشان را قویترین مرد دنیا می‌دانند و اوج این حس در سه سالگی است، همه فاکتورهای واقعه عاشورا حساب شده بود که باید از آنها درس بگیریم.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: پدر و مادرها نسبت به تربیت فرزندان خود عجول نباشند؛ بلکه با صبر و حوصله عمل کرده و از خطاهای فرزندانشان چشم‌پوشی کنند؛ چراکه نوع واکنش و رفتار والدین در شخصیت و آینده فرزندان تاثیرگذار است و در واقع والدین تعیین می‌کنند که فرزندان در آینده با چه شیوه و مدلی زندگی کنند.

وی در ادامه گفت: باید توان تحمل تفاوت‌ها بین خود و فرزندانمان را داشته باشیم و برای این کار مهارت‌های لازم را کسب کنیم و بدین شکل خود را با فرزندان و فرزندانمان را با خود همراه کنیم.

مهدی‌جو با اشاره به ضرورت توجه به احساسات کودکان عنوان کرد: دخترانی که از سوی والدین خویش محبت لازم را دریافت کنند؛ بدون شک در بیرون از منزل گدایی محبت نمی‌کنند و بدین شکل از بسیاری از آسیب‌ها مصون می‌مانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زن در نظام خلقت به اندازه‌ای دارای ارزش است که خداوند اراده کرد تا وارث حضرت رسول اکرم(ص)که آورنده آخرین و کامل‌ترین دین است، یک دختر باشد.

کارشناس امور تربیتی در ادامه بیان کرد: متاسفانه با تغییر دولت‌ها رویکرد دینی و تربیتی ما نسبت به فرزندان تغییر می‌کند و هر دولتی سعی می‌کنند تا سلیقه‌ها و تفکرات خود را در جامعه تزریق کنند نه آنچه که اسلام ناب گفته است.

وی ادامه داد: مواظب باشید که با تغییر دولتها روش تربیتی ما و نگاه به زن، آزادی، حقوق بشر تغییر نکند؛ چراکه جامعه ولایت و مکتب دارد باید سواد دینی و فرهنگی و اجتماعی خود را افزایش دهیم تا تعریف ما از زن، جوان و آزادی را برای ما تغییر ندهند.

مهدی‌جو تصریح کرد: متاسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اخلاقی زیادی هستیم که برخی از این گناهان نیز عادی سازی شده است؛ بنابراین باید مراقب بود و فریب این موج‌های گذرا را نخورد.گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا، اجرای نمایش عروسکی برای کودکان و برگزاری مداحی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

 

 

منبع:صبح قزوین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار