3061
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

خدمات رسانی 5 ساله به کودکان کار

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز حمایت آموزشی کودک و خانواده سازمان بهزیستی خدمات تخصصی را به کودکان کار ارائه می دهد و این خدمات 5 ساله خواهد بود.

به گزارش کودک پرس    رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز حمایت آموزشی کودک و خانواده سازمان بهزیستی خدمات تخصصی را به کودکان کار ارائه می دهد و این خدمات 5 ساله خواهد بود.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: از 3 سال گذشته تاکنون به صورت پایلوت طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در سازمان بهزیستی کشور اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به موفق بودن این طرح در استان های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، همدان و خوزستان مقرر شد طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان را در سایر استان های کشور نیز اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات طولانی مدت سازمان بهزیستی به کودکان کار و خیابان شناسایی شده خبر داد و خاطرنشان کرد: کودکانی که شناسایی می شوند به مدت 5 سال خدمات مختلف را دریافت می کنند و مددکاران سازمان بهزیستی موظف هستند وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهند.

محسنی بندپی ادامه داد: خانواده های کودکان کار نیز در صورتی که با فقر شدید مواجه باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اشتغال را مهم ترین معضل معلولان کشور دانست و تصریح کرد: در صورتی که شرایط اشتغال معلولان فراهم باشد، این قشر می توانند همانند سایر افراد درآمدزایی داشته و نیازهایشان را تامین کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر برای اشتغال بانوان معلول با مشکلات بیشتری به نسبت آقایان مواجه هستیم و نیاز است در این راه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان نیز اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

 

 

منبع:    برترین ها

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار