28905
۲۶ مهر ۱۳۹۶
علی ربیعی؛

سامانه شناسایی زنان معتاد در تهران راه‌اندازی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:سامانه شناسایی زنان معتاد که به حمایت‌های مددکاری و روانشناسی نیازمند هستند به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کودک پرس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نخستین مرکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه مادران و کودکان معتاد اظهار داشت: ایده افتتاح مرکز نگهداری مادر و کودک که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند در کنار یکدیگر اتفاق بزرگی است و الگوسازی این مدل با برنامه‌ریزی‌های اساسی تاثیر چشم‌گیری در کاهش معضل اعتیاد در کشور دارد.

وی با بیان اینکه مادران معتاد و مبتلا به بیماری ایدز  حق مادری دارند و نباید این حق را از آنها گرفت، ادامه داد: باید مراقب باشیم که کودکان و فرزندان آنها به این بیماری‌ها مبتلا نشوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سامانه شناسایی زنان معتاد که به حمایت‌های مددکاری و روانشناسی نیازمند هستند به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

ربیعی ادامه داد: کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد در کشور با دنبال کردن استراتژی مددکاری میسر است.

وی خاطر نشان کرد: ابعاد خیر جمعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار و گسترده است و خیرینی که می‌توانند به هر نحوی در امور آموزشی و مددکاری افراد آسیب‌دیده کمک کنند به ما بپیوندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: لذت‌بخش‌ترین کار زمانی است که برای زندگی سالم کودکان تلاش کنیم و درمان و بهبودی کودکان معتاد نیز یکی از این امور است.

ربیعی با اشاره  به برنامه‌ریزی برای از بین بردن سوءتغذیه که از سال 93 در مناطق مرزی آغاز شده است، افزود: شناسایی زنان و مادران و کودکان دارای سوءتغذیه و ارائه سبد غذایی به آنها یکی از کارهایی بود که در جهت حمایت از این دو گروه حساس از سوی نهادهای رفاهی کشور از جمله بهزیستی اجرا شد.

وی تاکید کرد: درمان افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های درمانی کشور نیستند با بیمه سلامت، یکی دیگر از اقدامات دولت دوازدهم در حوزه رفاه و سلامت است و در حال حاضر هیچ فرزندی پس از تولد فاقد دفترچه سلامت نیست.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار