253540
۲۰ خرداد ۱۴۰۳
یونیسف:

کودکان تاجیکستان بشدت در معرض فقر غذایی قرار دارند

تازه‌ترین گزارش ارائه شده از سوی «صندوق کودکان ملل متحد» موسوم به «یونیسف» (UNICEF) حاکی است که از هر ۳ کودک تاجیکستانی یک نفر از فقر شدید غذایی رنج می‌برد؛ این میزان بالاتر از آمارهای جهانی در این زمینه است.

به گزارش کودک پرس ، تارنمای «آسیا پلاس» (asiaplus) رسانه مستقر در «دوشنبه» تاجیکستان با انتشار این خبر نوشت: بنابر گزارش یونیسف، بیش از ۴۳۱ هزار کودک زیر پنج سال در تاجیکستان دچار فقر شدید غذایی هستند.

بنابر گزارش یونیسف که در مورخ ۶ ژوئن (۱۷ خردادماه ۱۴۰۳) منتشر شد، آمار موجود فقر غذایی برای کودکان تاجیکستانی به مراتب بالاتر از آمار جهانی است چرا که این آمار در سطح جهانی به ازای یک کودک در برابر چهار کودک است.

اری دوویدی (Eri Dwivedi)، معاون نماینده یونیسف در تاجیکستان، دراین باره گفت: هیچ کودکی نباید از حق داشتن غذا و تغذیه خوب محروم شود، اما با این وجود، نابرابری‌های فزاینده، درگیری‌ها، بحران‌های اقلیمی و افزایش قیمت مواد غذایی همراه با فراوانی بیش از حد غذاهای ناسالم و شیوه‌های ضعیف تغذیه کودکان موجب شده نزدیک به نیم میلیون کودک در تاجیکستان با فقر شدید غذایی در دوران کودکی مواجه شوند.

این گزارش می افزاید: تعریف فقر غذایی کودکان به معنای محرومیت از تغذیه مناسب در اوایل دوران کودکی است؛ این معضل در نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان وجود دارد.

تاجیکستان با مساحتی بیش از ۱۴۳ هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر در آسیای مرکزی واقع است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار