موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
23691
۲۵ شهریور ۱۳۹۶

وجود خلأ نبود الگوی خانواده ایرانی ـ اسلامی

جواد ترکاشوند نبود الگوی ایرانی ـ اسلامی از خانواده ایرانی در جامعه را منجر به الگوبرداری رسانه‌ها از خانواده غربی دانست

به گزارش کودک پرس ،

جواد ترکاشوند روانشناس، استاد دانشگاه و مشاور حوزه خانواده با اشاره به بر زمین ماندن طرح ملی آموزش خانواده گفت: طی 4 سال گذشته معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اجرای این طرح مصوب هیچ اقدامی نکرده است.

این روانشناس بابیان اینکه خانواده‌های امروز ایرانی نیازمند آموزش برای برقراری ارتباط کلامی، ، جنسی و فرزند پروری هستند اظهار داشت: ارگان محوری و برخورد بر اساس سلیقه شخصی برای پرداختن به طرح‌های مصوب باعث شد این طرح ارزشمند بر زمین بماند.

این کارشناس خانواده نبود الگوی ایرانی ـ اسلامی از خانواده ایرانی در جامعه را منجر به الگوبرداری رسانه‌ها از خانواده غربی دانست و گفت: رسانه ایرانی فلسفه‌ای برای خانواده ایرانی متصور نیست و از ساختارهای غربی برای نمایش خانواده استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی در مرحله گذار از دوره حاکمیت سنت به دوره مدرن به سر می‌برد اظهار داشت: در سایه نبود الگوی خانواده ایرانی ـ اسلامی در این  دوره گذار مهم، غالب و چارچوب خانواده‌های غربی ( تک والد و ازدواج‌های به سبک غربی)  در رسانه‌های ایرانی به‌ویژه تلویزیون تبلیغ می‌شود.

ترکاشوند تصریح کرد: این معضل که خانواده تک والد در جامعه ایرانی به دلیل نبود، حمایت‌های اجتماعی و حاکمیتی جایگاهی ندارد، اشاعه ازدواج با مدل‌های غربی که شخص بدون دخالت خانواده به انتخاب همسر می‌پردازد را آغاز مشکلات متعدد در خانواده عنوان کرد.

به گفته این کارشناس حوزه و دانشگاه مسئول پردازش الگوی خانواده ایرانی ـ اسلامی بوده‌اند که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

وی نبود آموزش‌های لازم برای تعامل مؤثر و موفق در درون خانواده‌ها را عامل افزایش روزافزون  طلاق در جامعه دانست و تأکید کرد: زوجی که تعامل موفق را یاد نگرفته است در شرایط اقتصادی خاصی که جامعه دچار آن است با کوچک‌ترین مشکل اقتصادی با بحران روبرو می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار