23438
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

کمک های رژیم کودک کش به تروریست های سوریه

بر اساس برنامه ‘همسایه های خوب’ اسرائیل که با هدف مداوای جنگجویان سوری (تروریست ها) و شهروندان در روزهای اولیه جنگ داخلی در سوریه آغاز شد، کودکان اجازه حضور در ارتفاعات جولان را یافته اند.

به گزارش کودک پرس ،سرویس بین الملل – شیمون پرز وزیردفاع اسرائیل درآن مقطع زمانی برماهیت کاملا انسانی این برنامه تاکید کرد تا برمبنای آن همسایگی خوب را بر قرار سازد.



واشنگتن پست این برنامه را یادآور روزهای اولیه برنامه ‘حصار خوب’ اسرائیل در زمان جنگ داخلی لبنان درسال 1975دانست و نوشت: شیمون پرز وزیردفاع اسرائیل درآن مقطع زمانی برماهیت کاملا انسانی این برنامه تاکید کرد تا برمبنای آن همسایگی خوب را بر قرار سازد اما در آن مقطع زمانی اسرائیل در تلاش بود تا از تهاجم شبه نظامیان فلسطینی جلوگیری کند و از ارتش جنوب لبنان حمایت کند.


مقامات اسرائیل بر جنبه انسانی این برنامه تاکید کرده انداما این برنامه هدف دیگری دارد و آن چیزی جز ایجاد یک منطقه دوستانه (فاقد ماهیت نظامی) دقیقا در کنار سوریه به عنوان یک سپر(دیوار) مستحکم علیه دشمن اسرائیل یعنی جنبش شیعی حزب الله نیست.


این روزنامه آمریکایی نوشت: اسرائیل با نگرانی تحولات سوریه را دنبال می کند و این درحالی است که رئیس جمهور بشار اسد با کمک ایران و حزب الله به عنوان دو حامی اصلی خود، دست برتر درجنگ سوریه را دارد و در حال تثبیت حضورخود درمناطق مرزی (با اسرائیل) هستند.


این گزارش افزود: اما دستکم تا این لحظه گروه های شورشی سنی بیشتر منطقه مرزی 45 مایلی در کنار سوریه را در کنترل خود دارند و اسرائیل امیدوار است آن را حفظ کند.


این روزنامه آمریکایی نوشت: افسران نظامی اسرائیل کمک مستقیم به هر گروه سنی مخالف حزب الله و رژیم سوریه در طول نوار مرزی خود و یا حتی هماهنگی پیرامون کمک های انسانی با آنها را رد کرده است.

اما یک افسر ارشد اطلاعاتی پیشین در ارتش اسرائیل گفت که اسرائیل از بعضی گروه ها حمایت هایی را به عمل آورده است و کمک های مالی نیز در مکان های گوناگون در اختیار این گروه ها قرار داده است.


واشنگتن پست به نقل از ‘الی بن مر’ که تا سال گذشته ریاست اداره پژوهش و تحلیل یگان اطلاعاتی ارتش اسرائیل را به عهده داشته است، نوشت: نخست آنکه اسرائیل باید اصول اخلاقی را مد نظر قرار می داد. مردم در آن سوی مرز زخمی می شدند و به سوی ما می آمدند درحالی که در آستانه مرگ قرار داشتند و آنگاه این امر به بسیاری از مسائل دیگر منجر شد.


براساس این گزارش، مسئولان ارتش اسرائیل گفتند سال 2013 زمانی بوده است که اولین گروه سوری های زخمی به سوی نوارهای مرزی اسرائیل در ارتفاعات جولان به عنوان زمین مرتفع راهبردی که اسرائیل بخشی از آن را در سال 1967 از سوریه گرفت و اشغال و بعدها ضمیمه (خاک خود) کرد، نزدیک می شدند. اقدامی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشد.


این روزنامه آمریکایی با رد آمار اعلام شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: مقامات نظامی اسرائیل گفته اند که اسرائیل بیش از 3 هزار سوری مسلح و شورشی زخمی را مداوا کرده است اما یک پزشک سوری مستقر در آن سوی مرز می گوید آمار کسانی که به قصد درمان (به ارتفاعات جولان) سفر می کنند، به نظر بیشتر است.


همزمان که درطول مرز جنگ رو به خاموشی می رود، اسرائیل پیشنهاد درمان و مراقبت های پزشکی برای تعداد بیشتری از بیماری های مرسوم را آغاز کرده است. در طول یکسال گذشته، بیش از600 کودک سوری با اتوبوس به بیمارستان های اسرائیل منتقل شده اند.


واشنگتن پست بر اساس اعلام ارتش اسرائیل نوشت: اسرائیل 360 تن غذا، حدود 120 هزار گالن گازوئیل، 90 محموله دارو و 50 تن لباس و پوشاک و نیز موتورهای تولید جریان برق، تجهیزات آبرسانی و مواد خام ساختمانی به شورشیان سوری داده است.


این درک وجود داشت که اگر آنجا حضور نداشته باشیم، کسان دیگری بر آنها تاثیر خواهند گذاشت. اگرچه انگیزه انسانی این قضیه برایمان مهم بود اما هر چه بیشتر این برنامه گسترش پیدا می کرد، بیشتر به لزوم فتح قلوب و ذهن های آنان می اندیشیدیم.


واشنگتن پست به نقل از این مقام اسرائیلی ادامه داد: ضرورتی ندارد که در این مناطق تماس مستقیم با شورشیان داشته باشیم. معمولا افرادی که در کشاورزی، غذارسانی به مردم سوریه و حفاظت از سلامت مردمان سوریه درموقعیت(کنونی) فعال بوده اند، همان کسانی هستند که مسئول دفاع از آنها(مردم) و مبارزه با رژیم (سوریه) می باشند.

 

 

 

 

 

 

منبع: فانوس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار