23300
۲۱ شهریور ۱۳۹۶

کمپین «قلب مهربان» برای تحصیل کودکان بدسرپرست

باید با اعتمادسازی شهروندان مشارکت آنان را در کمپین قلب مهربان فراهم کنیم تا بدانند کمک‌های نقدی آنان بر اساس چه اولویت‌هایی و در کدام مناطق هزینه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،رئیس سازمان بهزیستی کشور با دعوت از مردم برای پیوستن به کمپین «قلب مهربان» گفت: در سه ماه نخست امسال 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل در تهران شناسایی شد.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری رونمایی از کمپین قلب مهربان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته حدود 25 هزار کودک به دلیل نداشتن سرپرست مناسب و یا کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که بخشی مهمی از این افراد در سن تحصیل و نیازمند یاری به منظور تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه هستند.

وی اضافه کرد: ساعتی قبل جلسه‌ای با محمدعلی نجفی شهردار تهران داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی و شهرداری تهران در راستای حمایت از کودکان کار و خیابان استفاده کنیم زیرا بر اساس آمار در سه ماه نخست امسال در شهر تهران حدود 327 هزار کودک بازمانده از تحصیل در بین کودکان کار و خیابان شناسایی شدند که باید آنان به تحصیل بازگشته و حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مسائل و مشکلات مالی انگیزه‌ای برای ثبت‌نام کودکان‌شان در مدرسه ندارند و به همین دلیل امکان ادامه تحصیل از کودکان برخی خانواده‌های نیازمند سلب می‌شود.

وی تاکید کرد: کمپین قلب مهربان می‌تواند خیر جمعی را در جامعه گسترش داده و از بروز سواستفاده‌های مالی برخی افراد سودجو از کودکان کار جلوگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر اساس آمار غیر رسمی هم اکنون 400 هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که حدود 17 هزار نفر از آنان در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: باید با اعتمادسازی شهروندان مشارکت آنان را در کمپین قلب مهربان فراهم کنیم تا بدانند کمک‌های نقدی آنان بر اساس چه اولویت‌هایی و در کدام مناطق هزینه می‌شود. بر این اساس سایر شهروندان نیز ترغیب و تشویق به مشارکت در چنین کمپین‌هایی می‌شوند.

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار