موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
22502
۰۶ شهریور ۱۳۹۶

جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان

ارتباط طراحان و تولید کنندگان باید به گونه ای باشد که بر اساس نیازی که در بازار است آثار را طراحی کنند و همان گونه که می دانیم بخشی بزرگی از واردات پوشاک کشور در زمینه لباس کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان گفت: این رویداد با هدف حمایت از طراحان و تولید کنندگان لباس کودک و نوجوان برگزار می شود تا با ارائه آثار، سهمی در توانمندی صنعت پوشاک این قشر از جامعه داشته باشند.

 

مینو پدرام اظهار داشت: با توجه به خلأء موجود در طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان، حساسیت و اهمیت این گروه در بخش صنعت پوشاک، پیشنهاد برپایی چنین جشنواره ای را به کارگروه ساماندهی مد و لباس دادیم تا به صورت مستقل برگزار شود.

 

وی با اشاره به تولید انبوه لباس کودک و نوجوان افزود:در بخش لباس زنانه و مردانه می توان تک دوزی داشت ولی در بخش لباس کودک خیلی کم تک دوزی داریم و بیشتر به سمت تولید انبوه می رویم در جشنواره لباس کودک و نوجوان نیز سعی بر این است تا به منظور رفع خلاءهای موجود در بازار، آثار برگزیده به تولید انبوه برسند تا یک هم افزایی و تعامل میان طراحان و صنعتگران به وجود بیاید.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه این جشنواره نیمه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: برپایی کارگاه های آموزشی در زمینه‌ هایی با موضوع انتخاب پارچه، طرح، رنگ، سایزبندی و توجه به الگوهای روانشناختی کودکان و نوجوان از مهمترین برنامه های این جشنواره است که امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد.

 

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در تهران برگزار می شود.

 

این رویداد در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجراشده، کارگاه‌های آموزشی، گفت‌وگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی میزبان علاقه مندان است. فعالان حوزه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان، می‌توانند متن کامل فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مشاهده کنند.

 

 

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار