موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
22491
۰۵ شهریور ۱۳۹۶

طرح مقابله با خشونت علیه کودکان

طرح مقابله با خشونت علیه کودکان تصویب شد. از تمام موسسات خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از مسائل آسیب‌های اجتماعی می خواهیم برای اجرای طرح به ما کمک کنند تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

به گزارش کودک پرس ، محسن ارشد زاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح موسسه «نواندیش  تکاملی» اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان تلاش برای خدمت براساس نیاز کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است و از این رو مراکز تخصصی متناسب با نیاز اقشار مردم راه‌اندازی می‌شود.

 

بهره‌برداری از ۴۳ مرکز مشاوره در هفته دولت

وی با اشاره به اینکه ۴۳ مرکز مشاوره در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: در این هفته ۵۷ مسکن برای معلولان در هفته دولت احداث شده است و با توجه به شناسایی تمام معلولان بیش از دو عضو، به حل مشکل مسکن آنها پرداخته‌ایم. مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ پروژه کوچک و بزرگ برای جامعه هدف بهزیستی تعیین و اجرا شده است.

ارشدزاده با تاکید به اینکه هدف از موسسه «نواندیش تکاملی »اقدامات اولیه از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رشد و تکامل کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی است، بیان کرد: امید است در روزهای آتی این موسسه وارد موضوع معلولان نیز شود و البته امید است موسسه با هدف‌گذاری اصلی خود بتواند دست بهزیستی را بگیرد.

وی با اعلام حمایت اداره کل بهزیستی از موسسه‌های مشابه «نواندیش تکاملی» ابراز کرد: هر آنچه موجب تکامل و رشد کودکان و تربیت نسل مناسب برای آینده شود، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

تصویب طرح مقابله با خشونت علیه کودکان در شورای پیشگیری دادگستری

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید به موضوع خشونت علیه کودکان و با اعلام اینکه طرحی در شورای پیشگیری دادگستری در زمینه کودک‌آزاری تصویب شده است، ادامه داد: از تمام موسسات خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از مسائل آسیب‌های اجتماعی می‌خواهیم برای اجرای طرح به ما کمک کنند تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: تکالیفی از قبیل مقابله با خشونت علیه کودکان در این طرح آمده است که نیاز به اجرای سریع دارد.

 

افتتاح موسسه «نواندیش تکاملی»

در ادامه مجید ترابی، بازرس و روانپزشک موسسه نواندیش تکاملی در اظهار کرد: پایه‌گذاری موسسه نواندیش تکاملی از ۱۵ سال قبل شروع شده است و جزو دغدغه‌های اصلی کشور مطرح بود که منطبق با این نیاز اقدام به راه‌اندازی موسسه کردیم. وی با بیان اینکه در کشور ایران مراحل زندگی کودک تعریف شده نیست، افزود: همیشه کودک را درون خانواده تصور کرده‌ایم در حالی که ۲۵ درصد کودکان تحت پوشش مهدکودک‌ها قرار می‌گیرند و به نوعی دانشگاه کودکان همان مهدکودک‌هااست.

 

ترابی خاطرنشان کرد: با ایجاد موسسه «نواندیش تکاملی» تلاش به خدماتی از قبیل مهارت‌آموزی و تحویل یک نسل مناسب به جامعه از نظر روحی و معنوی و حتی جسمی خواهد بود.

 

وی افزود: هزار روز طلایی کودک بسیار مهم بوده و باید توجه ویژه‌ای شود به طوریکه سالانه ۲۰۰ میلیون کودک محروم از رشد و خدمات هستند و سالانه ۲۰ درصد درآمد ناخالصی هزینه این ضرر از بی‌وجهی به کودکان محروم می‌شود.

 

کودکان با مشکلات جسمی و روحی دست به گریبان هستند

این روانپزشک با تاکید به اینکه اگر دست به دست بدهیم می‌توانیم یک نسل مناسب به جامعه تحویل دهیم، ابراز کرد: در حال حاضر کودکان محرومیت حرکتی، حسی و هیجانی دارند که در آینده زمینه‌ساز اختلالات روحی و اسکلتی می‌شود و باید از همان دوران کودکی به این وضع رسیدگی شود.

وی بیان داشت: این موسسه هیچ اعتباری نمی‌خواهد و فقط نیاز به هماهنگی و همکاری دارد.

 

تبیین جایگاه محیط زیست در بین کودکان 

ترابی با اشاره به اینکه از زمان اخد مجوز از بهزیستی با توجه به تعداد زیاد کودکان مورد هدف، سایتی طراحی کرده‌ایم که خدمات آنلاین به کودکان و خانواده‌ها دهد، گفت: آموزش‌های مختلف در زمینه محیط زیست و فرهنگ‌سازی برای کودکان نیز در برنامه کاری داریم تا کودکان وارد مسائل اجتماعی نیز شوند و حتی در روزهای آتی کمپین جمع‌آوری ته مانده سیگار را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار