موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
220685
۰۲ بهمن ۱۳۹۹

اعطای وام مساعدتی به زنان سرپرست خانوار طی سال جاری

سازمان بهزیستی شامل چندین معاونت از جمله معاونت امور اجتماعی که وظیفه آن حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست می‌باشد.

به گزارش کودک پرس ،سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در مورد اقداماتی که برای زنان سرپرست خانوار از سوی بهزیستی صورت گرفته، اظهار کرد: طی سال جاری اقداماتی از جمله پرداخت کمک هزینه تامین ودیعه مسکن برای 27 میلیون زن سرپرست خانوار، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار برای 540/1 زنان سرپرست خانوار شهری اعتباری بالغ بر 5/1 میلیون تومان  از سوی معاونت امور اجتماعی پرداخت شده است.

وی افزود: در جهت حمایت از بهبود تغذیه زنان باردار و شیرده نیازمند، 43 میلیون تومان برای آنان اختصاص داده شده است. پرداخت کمک هزینه سرمایه کار به زنان سرپرست خانوار که مشکل تامین ضامن از سوی بانک را داشته‌اند، در جهت اشتغال‌زایی داده شده است.

فریور گفت: پرداخت 74 میلیون تومان جهت اشتغال گروهی از زنان سرپرست خانوار، به سه گروه همیار در سطح استان (مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر) و زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی که از محل اعتبارات بند ب تبصره 16 در سال 99 ، به 320 زن سرپرست خانوار برای ایجاد اشتغال در زمینه های خیاطی، پروش قارچ، دامداری و … از طریق بانک‌های عامل 238 نفر تقریبا 10 میلیارد و 100 هزار تومان از وام‌ها دریافت کرده‌اند.

وی گفت: پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی در جهت حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار انجام شده که برای 64 نفر اعتبارات ویژه حق بیمه طرح خویش فرمایی یا کارفرمایی به مبلغ 900 هزار تا 1 میلیون تومان پرداخت شده است.

فریور افزود: تفاهم نامه‌ای راجع به احداث منازل مسکونی با سپاه منعقد شده است که با مساعدت قرارگاه خاتم الانبیا و محرومیت زدایی دستگاه حمزه سید‌الشهدا 5 خانه آماده و تحویل زنان سرپرست خانوار شده است.

وی گفت: طرحی به نام طرح مسکن وجود دارد که در این طرح 498 واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 50 هزار تومان به زنان سرپرست خانوار از ابتدای نضهت تامین مسکن داده شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ 855 میلیون به 52 خانوار در قالب رهن و اجاره و اعطای کمک و ودیعه مسکن  به مبلغ 740 میلیون به 158 خانوار در قالب رهن و اجاره از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی استان میباشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار