220317
۲۰ دی ۱۳۹۹

بیش از ۲۰۰ کودک کار و خیابان در استان گلستان شناسایی شدند

حسینی از افزایش میزان کودکان کار و خیابانی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ کودک کار خیابانی در گلستان شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس، «سید مهدی حسینی» صبح امروز (پنجشنبه 18 دی) در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: امسال بالغ بر 200 کودک خیابانی کار در استان شناسایی شده است که از حیث این آمار گلستان جزو استان هایی است که از این منظر رتبه بالایی دارد.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: یکی از دلایل افزایش کودکان کار و خیابانی به دلیل مهاجرت بالا به استان گلستان است.

حسینی افزود: در سال 95 در استان گلستان 125 کودک کار و خیابانی شناسایی شده است که این آمار در سال گذشته به 182 نفر رسیده است.

وی گفت:  11 دستگاه اجرایی متولی کودکان کار و خیابانی هستند که باید همزمان با بهزیستی خدمات ارائه کنند تا بتوانیم عوارض اجتماعی کودکان کار و خیابانی را کاهش دهیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان تاکید کرد: آموزش های مراقبتی و  پیشگیری از خشونت، آزار و جلوگیری از مصرف مواد مخدر، ارجاع کودکان کار به مراکز درمانی و توانبخشی فراهم شدن شرایط تحصیل و تامین سبد معیشتی، روان کاوی، پراخت هزینه درمانی و مسکن برای خانواده های کودکان کار و خیابانی از جمله برنامه هایی است که بهزیستی پیگیری می کند.

حسینی افزود: در سال 98 بررسی های ما نشان داد که  86 درصد از کودکان کار و خیابانی اتباع خارجی و 14 درصد ایرانی بودند و همچنین 90 درصد این کودکان کار و خیابانی پسر و 10 درصد دختر هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار