201300
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

4000 کودک آواره به اروپا تعداد کودکان آواره‌ای که از این راه وارد کشورهای اروپایی شدند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد، طی سه ماه نخست سال 2019 میلادی، حدود 4 هزار کودک آواره و مهاجر، خود را از راه دریا به کشورهای اروپایی رساندند.

به گزارش کودک پرس ، ­صندوق کودکان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود در خصوص ورود آوارگان و مهاجران به کشورهای اروپایی از راه دریا، اعلام کرد، در سه ماهه نخست امسال حدود شانزده هزار آواره از طریق مسیرهای مهاجرتی در دریای مدیترانه، وارد کشورهای اروپایی شدند. اگر چه در مقایسه با مدت مشابه در سال 2018، از ورود آوارگان به اروپا از راه دریا، اندکی کاسته شده است، اما، تعداد کودکان آواره ای که از این راه وارد کشورهای اروپایی شدند، از یک به پنج، به یک به چهار افزایش یافته است. بر همین اساس، در سه ماهه نخست 3 هزار و 800 کودک آواره خود را به کشورهای اروپایی رساندند. این تعداد را باید به حدود 41 هزار کودک آواره ای اضافه کرد که از قبل و از شروع سال 2019، در مراکز پذیرش کشورهای یونان، ایتالیا و حوزه بالکان حضور دارند.

ههعت
بر اساس این گزارش، فقط طی سه ماهه نخست سال 2019، 365 آواره جان خود را در دریای مدیترانه از دست دادند. یعنی بیش از 60 درصد از کل تعداد قربانیان به ثبت رسیده در سال 2018. در فاصله ماه های ژانویه و مارس امسال، یونیسف در قالب ماموریت حمایت از کودکان، به حدود 4 هزار و 408 کودک امداد رسانی کرده است. همچنین، به حدود 1950 کودک بدون همراه در کشورهای ایتالیا، یونان و حوزه بالکان، کمک های دارویی و مراقبتی ارائه کرده است.
صندوق حمایت از کودکان ملل متحد در ادامه گزارش خود اعلام کرد، شمار زیادی از جوانان آواره ای که خود را به اروپا رسانده اند، متحمل خشونت و تجاوز، با عواقب فیزیکی و روحی شدند. به ویژه اینکه در ایتالیا، به طور تقریبی همه زنان و دختران متحمل خشونت های جنسی یا شبیه آن شدند.
نتایج یک تحقیق نشان می دهد حتی مردان و پسرانی هم که گرفتار گروه های مسلح بودند، اغلب قربانی خشونت های جنسی شدند. این افراد، به ویژه در لیبی، ربوده یا بازداشت شدند.
در ماه فوریه 2019، 8 هزار و 537 کودک بدون همراه در ایتالیا حضور داشتند. در سال 2018، شمار جوانان آواره و مهاجر ثبت شده که از طریق دریا وارد ایتالیا شدند، 3 هزار و 538 نفر بود، در حالی که شمار آنها در ماه فوریه امسال 98 نفر بود.
اما در یونان، در سه ماهه اول سال 2019، 2 هزار و 77 کودک، برابر با حدود 40 درصد از کل آوارگان از راه دریا، وارد این کشور شدند. بدین تریتب، شمار کودکان آواره و مهاجر در یونان به 28 هزار نفر می رسد که 3 هزار و 535 نفر از آنها بدون همراه هستند. در این میان، شرایط کودکان و خانواده ها در مراکز پذیرش و شناسایی اولیه، به شدت نگران کننده است.
در بلغارستان نیز در سه ماهه نخست سال 2019، حدود 300 آواره که یک چهارم از آنها کودک بودند، از این کشور درخواست پناهندگی کردند. به علت جابجایی های دایمی، در پایان ماه مارس سال 2019، کمتر از180 کودک که نیمی از آنها بدون همراه بودند، در مراکز پذیرش مانده بودند.
در صربستان، تا سی و یکم ماه مارس امسال، اندکی بیش از 4 هزار و 200 آواره، از جمله 883 کودک، در 16 مرکز پذیرش و پناهندگی تحت نظر دولت، به سر می بردند. این آمار از کاهش شمار آوارگان در مقایسه با ماه دسامبر سال 2018 حکایت دارد. اما با بهبود شرایط جوی، ورود آوارگان، حتی افراد زیر 18 سال بدون همراه، افزایش پیدا می کند. یکی از عوامل نگران کننده، شرایط بیش از 400 آواره بدون همراه است که هنوز به بهداشت و درمان، آموزش و دیگر خدمات دسترسی ندارند.
در بوسنی هرزگوین نیز مقامات مرزی این کشور در سه ماهه اول سال 2019 میلادی، ورود حدود 3 هزار و 600 آواره جدید را به ثبت کردند. از 6 هزار و 450 آواره حاضر در این کشور در پایان ماه مارس 19 درصد کودک و هفت درصد از آنها کودکان بدون همراه بودند.

منبع: “ردتوره سوچاله”

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار