192988
۲۶ دی ۱۳۹۷
مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

بیش از ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانه و خانواده نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تأمین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: کودکان آینده‌سازان اجتماع خویش هستند و زمانی فرد مفیدی برای خانواده خواهند بود که در خانواده‌ای سالم تربیت شده باشند به همین دلیل در واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی با دقت و حساسیت بسیاری عمل می‌گردد.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای بهزیستی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است افزود: در حال حاضر 260 کودک بی سرپرست و بدسرپرست درخانه و خانواده نگهداری می شوند.

کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش به صورت بی سرپرست و بد سرپرست می باشند و به دستورمقام قضایی به این مراکز سپرده می شوند.

وی با اشاره به خدمات تخصصی ارائه شده در انواع مراقبت در خانواده(زیستی و خویشاوندی) باید متناسب با شرایط خانواده باشد ادامه داد:  خدمات مذکور چون  کمک مالی (اعم از مستمر-امداد- و غیر مستمر-موردی-) ،‌مشاوره ،‌مددکاری اجتماعی و…بنا به پیشنهاد مددکار اجتماعی و با تایید کمیته شبه خانواده استان صورت می گیرد که البته در این فرایند فرد نگهداری کننده از کودک بنا بر شرایط می بایست دارای حکم قیمومیت و یا امین موقت  باشد.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 60 کودک در مراکز بهزیستی  گفت: این نهاد حمایتی دارای 4 خانه کودک و نوجوان غیر دولتی دختران و پسران به تفکیک سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال است و همچنین یک مرکز دولتی شیرخوارگاه با رنج سنی 0 تا 6 سال می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تأمین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد:کودکان آینده سازان اجتماع خویش هستند و زمانی فرد مفیدی برای خانواده خواهند بود که در خانواده ای سالم تربیت شده باشند به همین دلیل در واگذاری کودکان به خانواده های متقاضی با دقت و حساسیت بسیاری عمل می گردد.

محمدی یادآور شد: کودکانی که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی ندارند بصورت امداد بگیر از طرف بهزیستی پذیرش شده و ماهیانه مبلغ 3 میلیون و 700 هزار ریال  به حساب آنان واریز میگردد.

وی با اشاره به حمایت خیرین و حامیان از 350 کودک خاطر نشان کرد: کودکانی که نیاز به یاری خیرین دارند و در خانواده زندگی می کنند ، با استفاده از طرح حامی به خیری معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های خیران به آن واریز می شود و با توجه به این طرح معاونت مشارکت های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز شود.

وی با بیان اینکه کودکان در خانه‌هایی که افراد دچار بیماری‌های  صعب العلاج و بیماری‌های روانی  آسیب‌پذیر هستند، افزود: اگر حضور کودکان در چنین خانواده‌هایی به سلامت جسمی، روانی، رشد و تعالی همه جانبه آن‌ها آسیب وارد نماید آنها به مراکز شبه خانواده منتقل می‌شوند .

وی گفت: سیاست بنیادین سازمان بهزیستی ایجاد زمینه زندگی کودک در محیط خانواده است. بنابراین زندگی کودکان در محیط های غیر از خانواده(مراکز شبانه روزی) صرفا بصورت موقت انجام می پذیرد. لذا مسئولین موظفند زمینه های بازگشت کودک نزد والدین و یا خانواده های جایگزین را فراهم آورند و بر روند زندگی آنان نظارت نمایند و چنانچه این امکان فراهم نشود کودکان از برنامه های مراقبت در خانه ها(مراکز شبانه روزی) بهره می برند.

منبع: برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار