190426
۰۵ دی ۱۳۹۷

جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی در گیلان فراخوان داد

دانش‌آموزان گیلان برای شرکت در اولین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان رسانش ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه دوره اول و دوم با شعار (رسانش، خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه) دعوت شدند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان در این باره گفت:
شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزی، به کارگیری استعدادهای دانش آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و به کارگیری انواع رسانه های موثر، مفید و جذاب دانش آموزی در مدارس ، تاسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش آموز در سطح دانش آموزان کشور و شناسایی و معرفی دانش آموزان مستعد و علاقمند به رسانه های فعال و انقلابی کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
مهیار فتحی پور افزود: اسطوره های شهر من (معرفی شهدا و یا شخصیت های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من (معرفی دانش آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان (بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش آموزان کارآفرین (معرفی دانش آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه مدرسه من، مدرسه و شهر من (معرفی مهمترین نقاط قوت)، چهل سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب در شهر از موضوعاتیست که بایستی برای شرکت در جشنواره آثار تولید و ارایه شود.

وی افزود: برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول بخش های جشنواره شامل نشریات مکتوب (شامل تک برگی، مجلد)، روزنامه دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) در نظر گرفته شده، دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم نیز می­توانند با ارسال آثار در بخش های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی (شبکه های اجتماعی، سایت، وبلاگ، اپلیکیشن) و فیلم و مستند (فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن گرافی) در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان خاطر نشان کرد: در بخش نشریات مکتوب تعداد شماره های تولیدی، انطباق محتوا و طراحی با فضای دانش آموزی، استفاده از سوژه ها و محتواهای بومی مدرسه ای، شهری و استانی از معیارهای داوری است.
وی با بیان این که تعداد نفرات در تمامی گروه های نشریات بایستی بین 2 تا 5 نفر باشد و فقط رشته اینفوگرافیک به صورت انفرادی نیز قابلیت شرکت دارد، اضافه کرد: در بخش رادیو مدرسه دانش آموزان باید در هنگام پخش رادیو مدرسه، به وسیله دوربین و یا گوشی موبایل، از اجرای خود فیلم بگیرند و همچنین، صوت رادیو مدرسه را ضبط کرده و هر دو فایل فیلم و صوت را ارسال کنند.
وی یادآور شد: هر چه محتواهای ارائه شده در این بخش بومی تر و مناسب مدرسه و دانش آموزان باشد، امتیاز بیشتری لحاظ می شود، حداقل زمان قطعات صوتی (رادیو مدرسه و پادکست صوتی) 3 دقیقه و حداکثر آن 10 دقیقه است.

وی اضافه کرد: در بخش شبکه های اجتماعی، دانش آموزان در گروه های 2 تا5 نفره، می توانند در یکی از پیام رسان های داخلی شامل سروش، ایتا، آی گپ تنها با ایجاد (کانال) آثار خود را ارائه دهند و بقیه ابزارها از جمله گروه و ربات، فقط مورد تقدیر قرار می گیرند.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان افزود: در بخش فیلم کوتاه و یا مستند، دانش آموزان در قالب گروه های 2 تا 5 نفره، می توانند با هر وسیله ای از جمله، دوربین عکاسی ، فیلم برداری و یا گوشی موبایل آثار خود را تولید کنند، حداقل زمان تولید فیلم کوتاه، 3 دقیقه و حداکثر آن 30 دقیقه است.
وی اظهار داشت: برای شرکت در جشنواره، هنگام تولید اثر، دانش آموزان باید حتما از (پشت صحنه) فیلم تهیه کرده و به پیوست ارسال کنند که به بهترین فیلم پشت صحنه نیز جایزه ای تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این که علاقمندان در رشته های موشن گرافیک و نماهنگ می توانند به صورت انفرادی شرکت کنند و حداقل زمان اثر در این بخش 30 ثانیه و حداکثر آن 3 دقیقه است، ادامه داد: به دلیل اهمیت آموزش سواد رسانه ای و پیوست آن در اقدامات فرهنگی، دوره حضوری کارگاه های آموزشی، مهارتی برای برندگان نفرات برتر بخش متوسطه دوره دوم، با عنوان کاردوی آموزشی ، مهارتی و با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: در پایان کارگاه‌­ ها شرکت کنندگان به صورت حضوری در قالب (مسابقه ها و بازی سواد رسانه ای) به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و پس از بررسی نحوه حضور در مسابقه و سطح بندی آثار و طبق نظر هیات داوران نفرات حائز رتبه اعلام خواهد شد و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گفته فتحی پور، دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره تا 15 اردیبهشت ماه 98 فرصت دارند تا با مراجعه به سایت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به آدرس www.ayandehsazan.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار