173884
۱۱ شهریور ۱۳۹۷
نویسنده کودک و نوجوان خبر داد؛

مجموعه‌ کتابی برای چشاندن طعم نویسندگی به کودکان

عزت الله الوندی، نویسنده کودک و نوجوان از انتشار مجموعه‌ پنج جلدی داستان‌نویسی که به کودکان تجربه نویسندگی را می‌چشاند خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، عزت الله الوندی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: این مجموعه پنج جلدی با هدف آموزش داستان‌نویسی به کودکان نگارش یافته که بر مبنای یک روش جدید در آمورش پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه روش این آموزش برگرفته از تجربیان شخصی خودم در این سالها بوده است، توضیح داد: این مجموعه یک کار کاملا تجربی است و به شیوه‌ای عملی به بچه‌ها یاد می‌دهد که چطور داستان بنویسند.

به گفته این نویسنده، تجربه‌ای که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته بر مبنای «بازی و نمایش» پیش می‌رود و بچه‌ها با خواندن این کتابها و انجام بازی‌ها و نمایش‌های آن یاد می‌گیرند که داستان چطور شکل می‌گیرد و چطور می‌توان شخصیت‌پردازی میکنند و چطور باید یک داستان را نوشت.

الوندی خاطر نشان کرد: من در کلاس‌های متعددی که با بچه‌ها داشتم، این روش را تجربه کردم و بازیهایی را طراحی کرده‌ام که بر مبنای آنها بتوان نکات آموزشی در حوزه داستان‌نویسی را به بچه‌ها منتقل کرد.

وی با بیان اینکه در حال طراحی نمایش‌ها و بازی‌های این مجموعه هستم، گفت: این‌ بازیها و نمایش‌ها را به تناوب در کلاس‌هایم با بچه‌ها تمرین می‌کنم و نتایج این آزمایشها را در طراحی بازیها و نمایش‌ها جدید یا تغییر طرح‌های قبلی به کار می‌بندم. به همین دلیل با کار وقت‌گیری مواجه‌ام، ولی تصورم این است که کل این مجموعه تا آخر سال آماده بشود که به محض اتمام، آن را به دست انتشار خواهم سپرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار