165213
۲۳ تیر ۱۳۹۷

مراکز کانون پرورش فکری در گیلان تخصصی می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برای راه‌اندازی مرکز علوم، نجوم و گشایش مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در گیلان تلاش ویژه‌ای داریم.

به گزارش کودک پرس ، اسفندیار ضیایی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پیشینه فعالیت‌های فرهنگی کانون در گیلان همواره اثرگذار است اظهار داشت: برای پاسداشت تلاش پیشینیان این حوزه و توسعه اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی نیازمند تلاش روز‌افزون هستیم.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه همواره باید به تفاوت‌های نسل دیروز و امروز در حوزه‌ نیاز‌های فرهنگی توجه داشت تصریح کرد:  کودکان و نوجوانان نسل امروز از ظرفیت‌‌های گسترده‌ای برخوردار هستند.

 

ضیایی با تاکید بر اینکه عرصه‌ فرهنگ نیازمند به‌روزرسانی آگاهی‌ها، تجهیز به سلاح دانش و آگاهی روز‌افزون است خاطرنشان کرد: نگاه عمیق فرهنگی لازمه‌ تربیت یک شهروند خوب و اثرگذار است و فرهنگ‌سازی از کودکی و نوجوانی اثر‌بخش و ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه‌ فرهنگی مهم‌ترین ابزار پیشرفت در جامعه امروز به شمار می‌رود و در این زمینه شناسایی نیاز‌های نسل کودک و نوجوان و فراهم کردن بستر‌های مناسب برای تمرین مهارت‌های زندگی یک امر واجب است افزود: آغاز نهضت مهارت‌آموزی امری ضروری در جامعه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه این کانون به منظور تخصصی‌سازی مراکز خود برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد اعلام کرد: این کانون برای راه‌اندازی مرکز علوم، نجوم و گشایش مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان  تلاش ویژه‌ای می‌کند.

 

ضیایی با بیان اینکه این تلاش‌ها حرکتی هدفمند در زمینه تخصصی‌سازی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان است گفت: خدمات‌رسانی کتابخانه پستی و سیار شهری گامی موثر جهت تحقق عدالت اجتماعی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی به کودکان روستایی و مناطق حاشیه شهری در گیلان است.

وی فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان را اثرگذار دانست و با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند فراگیری زبان‌های مختلف است خاطرنشان کرد: گشایش فروشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان ضروری است.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار