موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
163599
۱۳ تیر ۱۳۹۷
یک مدیر فرهنگی تصریح کرد؛

هزینه بالا و نبود فروش مناسب از علل عدم رغبت تهیه‌کنندگان به سینمای کودک

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد در نخستین جشنواره کودک و نوجوان خاله قورباغه گفت: وجود هزینه‌های زیاد در تولید فیلم و نبود گیشه مناسب برای فروش محصولات سینمایی کودک و نوجوان باعث شده تا تهیه‌کنندگان به سرمایه‌گذاری در این حوزه تمایل نداشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، طاهر خرمی در حضور جمعی از خبرنگاران با اشاره به افتتاحیه نخستین جشنواره کودک و نوجوان خاله قورباغه در خراسان شمالی اظهار کرد: این جشنواره از بیستم ماه جاری آغاز و تا انتهای تابستان ادامه می‌یابد که در همراه آن برنامه کارگاه آموزشی از بیست لغایت بیست و دوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد در خصوص میزان هزینه‌های جشنواره بابیان اینکه برآوردی از هزینه نداریم بیان کرد: پایان جشنواره میزان هزینه‌های انجام‌شده را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: جلساتی را با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، حوزه هنری، بنیاد فارابی و اداره آموزش‌وپرورش گذاشته‌ایم تا بتوان از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، ایده و نظرات آن‌ها در رابطه با جشنواره کودک و نوجوان استفاده کرد.

 

خرمی با اشاره به جلسات برگزارشده نتیجه این جلسات را محدودیت تولید محصولات در حوزه کودک و نوجوان دانست و اظهار داشت: دلیل محدودیت محصولات حوزه کودک و نوجوان وجود هزینه‌های زیاد در تولید فیلم کودک و نوجوان و نبود گیشه مناسب برای فروش محصولات سینمایی کودک و نوجوان بوده که این مسئله باعث شده تا تهیه‌کنندگان به سرمایه‌گذاری در این حوزه تمایل نداشته باشند.

وی همچنین نبود سازوکار منسجم در حوزه سینمای کودک و نوجوان را ازجمله دلایل دیگر محدودیت‌ها در این حوزه عنوان کرد و افزود: نبود سازوکار مناسب در حوزه سینمای کودک و نوجوان باعث شده تا  مسئولین این حوزه نتوانند حداقل تولیدات خود را که مربوط به تولیدات به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ هستند برای جذب کودکان و نوجوانان به سینما داران عرضه کنند.

 

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن در خصوص عناوین فیلم‌های جشنواره به فیلم‌های خاله قورباغه, توتول، راز صندوقچه و فیل شاه اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز ایده طی جلسه‌ای تصمیم گرفت تا از موجی که فیلم خاله قورباغه در محیط سینمایی ایجاد می‌کند به‌عنوان یک جریان برای حفظ ارتباط با خانواده‌ها, کودکان و نوجوان استفاده کند.

کارشناس هنری مجتمع فرهنگی هنری گلشن در رابطه با جزئیات محتوایی جشنواره بابیان این‌که جشنواره کودک و نوجوان خاله قورباغه در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود افزود: شاخص‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم‌های خاله قورباغه, توتل و راز صندوقچه, فیل شاه و تعدادی فیلم مربوط به دهه‌های ۶۰ و ۵۰ هستند و بخش جنبی شامل نمایش عروسکی, تئاتر عروسکی است که طی ارتباط با موزه عروسک‌های ملل تهران بیش از ۱۰۰ نوع عروسک به مدت ۴ روز و همراه کارشناسان این حوزه در بجنورد حضور می‌یابند.

 

شریعتی در خصوص کارگاه‌های آموزشی حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: از جمله این کارگاه‌ها کارگاه آموزشی کشور هند است که در آن ساخت عروسک‌های کریشنا و رادا انجام می‌شود.

کارشناس هنری مجتمع گلشن در پاسخ به سؤالات یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه‌ریزی نامناسب در حوزه فرهنگ اظهار داشت: کشور ما در این خصوص مقداری ضعیف عمل کرده است و این‌یک واقعیت تلخی است.

 

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط فعلی بودجه لازم برای محیا کردن فضای مناسب و مخصوص برای کودکان در این مجتمع نداریم افزود: از فضاهای خالی و بلااستفاده تالار شمس هم می توان برای نمایش فیلم‌ها استفاده کنیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار