162250
۰۵ تیر ۱۳۹۷

مجموعه شعر «دبستان ترانه» به دست نوجوانان رسید

کتاب «دبستان ترانه» نخستین مجموعه شعر نوجوان «جلیل صفربیگی» با حمایت حوزه هنری ایلام در انتشارات زانا منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، مجموعه شعر«دبستان ترانه» نخستین مجموعه شعر نوجوان «جلیل صفربیگی» شاعر نام آشنای معاصر با حمایت حوزه هنری ایلام در انتشارات زانا منتشر شده است.

«دبستان ترانه» از 20 قطعه شعر در قالب‌های چهارپاره، غزل و دوبیتی تشکیل شده است. شاعر در انتخاب قالب غزل تلاش داشته که در انتقال مضامین و اندیشه‌هایش به مخاطب نوجوان، با زیرکی و دقت قدم بردارد، زیرا هنوز قالب غزل برای شعر نوجوان مورد استقبال واقع نشده است.

نگاه تازه به پدیده‌های زیستی و نوآوری در ساختار کلمات از ویژگی‌های این کتاب است و طبیعت، باغ، فصل‌ها، حیوانات، انسان‌ها،پرنده‌ها، میوه‌ها، مرگ، تنهایی، و… از موضوعاتی است که در کتاب «دبستان پرنده» به آن‌ها اشاره شده است.

این کتاب در نخستین جشنواره شعر رنگین کمان حوزه هنری استان ایلام که سال گذشته برگزارشد، عنوان نخست را به دست آورد.

جلیل صفربیگی، متولد 1352در ایلام، شاعر رباعی سرای معاصر است و هم اکنون معاونت فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام را بر عهده دارد. پیش از این نیز از صفربیگی، مجموعه شعر «رُبایی» توسط نشر چشمه منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

کتاب «دبستان پرنده» از سوی آمنه پورخلیل تصویرگری شده و نشر «زانا»ی ایلام آن را در 24 صفحه با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت 4 هزارتومان منتشر کرده است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار