160409
۲۷ خرداد ۱۳۹۷

۷۰ درصد کودکان مهدهای کودک کشور در سن پیش دبستانی قرار دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: ۷۰ درصد از کودکان حاضر در مهدهای کودک کشور، در سن پیش دبستانی هستند.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک سراسر کشور حضور دارند،اظهار کرد: ۷۰ درصد از این کودکان در سن پیش دبستانی قرار دارند.

 

وی افزود: مهدکودک جایی است که به لحاظ فضای فیزیکی و چیدمانی، به طور کامل برای خردسالان و همچنین کودکان در شرف ورود به مقطع پیش دبستانی مناسب سازی شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: زمانی که کودکان 6 ساله یا مقطع پیش دبستانی را در کنار دانش آموزان مقاطع بالاتر همچون پنجم و ششم در مدارس، یکجا قرار می‌دهیم، معضلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

مسعودی فرید با اشاره به شرایط کنونی مدارس و کنار هم قرار دادن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دیگر پایه ها تاکید کرد: یکجا بودن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی با سایر دانش آموزان مقاطع بالاتر در مدارس، کاری غیر اصولی است و مسئولان بهزیستی بارها نسبت به این مسئله اعتراض خود را ابراز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سبک فعلی آموزشی (سبک شش، سه،سه) سبکی اشتباه و غلط است و در اثبات این موضوع باید به نکاتی مهم توجه کرد، افزود: دانش‌آموزان مقاطع بالاتر همانند مقطع ششم دبستان نباید در کنار سایر دانش آموزان مثل دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی قرار گیرند، چراکه دانش آموزان مقاطع بالاتر به بلوغ رسیده‌اند و از بسیاری از مسائل نیز آگاه هستند.

 

مدل آموزشی فعلی غلط است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مدل قدیمی آموزشی (سبک پنج، سه، چهار) مدل بهتری برای دانش آموزان بود و نباید اجازه دهیم که مخاطرات و آسیب‌های دوران بلوغ دانش‌آموزان به دانش آموزان کوچکتر و مقاطع پایین تر منتقل شود.

مسعودی فرید تاکید کرد: تغییر سبک آموزشی در خصوص مقاطع تحصیلی، بدون تحقیق و مطالعه کافی انجام شده و این موضوع بارها در محافل مدیران و معاونان آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و هیچ کدام از مسئولان تاکنون نتوانسته‌اند توضیحی قانع کننده در خصوص تغییرات سبک آموزشی ارائه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نداشتن توجیه مناسب و دلیل قانع کننده برای اجرای مدل آموزشی (شش، سه، سه) موضوعی واضح است و اصلاح نظام آموزشی فوق امری ضروری است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار