158743
۱۳ خرداد ۱۳۹۷

۴۰ درصد کودکان بی‌سرپرست مازندران مجهول‌الهویه هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که از ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش مراکز نگهداری کودکان استان، حدود ۴۰ درصد مجهول الهویه هستتد.

به گزارش کودک پرس ، سعید آرام شنبه شب در ضیافت افطاری فرزندان خانه های مهر بهزیستی استان در ساری افزود : همچنین 25 درصد از این کودکان به خاطر نداشتن سرپرست دارای صلاحیت ، 10 درصد فوت والدین ، 15 درصد به واسطه زندانی بودن والدین و 10 درصد به خاطر اعتیاد والدین در این مراکز نگهداری می شوند.
وی با اعلام این که سن بیشتر این کودکان بالای 12 سال است ، گفت که در حال حاضر 18 مرکز غیردولتی و یک شیرخوارگاه دولتی در استان برای نگهداری این کودکان فعال است.
مدیرکل بهزیستی مازندران افزود : همچنین 130 تن از این کودکان تحت پوشش بیمه آتیه و تمامی آنان تحت پوشش بیمه عمر قرار دارند و سال گذشته هم بیش از 54 کودک در اختیار خانواده های متقاضی فرزند خواندگی قرار گرفتند.

آرام گفت : چند فعالیت به صورت ویژه برای سال 97 در حیطه نگهداری کودکان برنامه ریزی شد از جمله قدم اول کوچک سازی مراکز نگهداری است که در حال حاضر مراکز ما بین 12 تا 15 کودک را نگهداری می کنند که در نظر داریم این تعداد به 6 نفر برسد.

به گفته وی ، راه اندازی مرکز نگهداری برای دختران بالای 18 سال نیز از دیگر اقدامات و برنامه های درنظر گرفته بهزیستی استان است.
آرام گفت : همچنین سال گذشته طرحی به عنوان ‘ طاها ‘ اجرا کردیم که طلبه های داوطلب آموزش دیده در مراکز شبانه روزی حضور یافتند و به سوالات فقهی این کودکان پاسخ دادند.

گفتنی است این مراسم با حضور محمد اسلامی استاندار مازندران و حبیب الله مسعودی فرید ، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در هتل نوید ساری برگزار شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار