1557
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

550 هزار کودک در طرح ایتام محسنین حمایت می شوند

از این تعداد، 270 هزار نفر در قالب طرح ایتام یعنی کودکان فاقد پدر و مادر و 350 هزار نفر نیز در قالب طرح محسنین یعنی کودکانی که پدر و مادر دارند اما توان مالی شان کم است حمایت می شوند.

فاطمه رهبر در نخستین نشست طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: برای هر کودک در طرح ایتام در سراسر کشور به طور متوسط 6 حامی وجود دارد و این تعداد حتی در شهر تهران به 15 حامی می رسد که هر حامی مبلغ حداقل 30 هزار تومان به طور ماهانه به حساب کودک یتیم واریز می کند.

خانم رهبر گفت: مجموع میزان مبلغ واریزی ماهانه و ارزش کمکهای کمیته امداد به خانواده های فاقد سرپرست یا سرپرست با توان کم اقتصادی با در نظر گرفتن کمکهای حامیان و مبالغ کمیته امداد و همچنین تامین بیمه آنها و سبد غذایی به 500 هزار تومان می رسد.

وی با بیان اینکه خدمات رایگان دانپزشکی برای کودکان بی سرپرست هم اکنون در حال انجام است، افزود: در قالب این طرح نیز 148 هزار و 260 نفر از خدمات دندانپزشکی استفاده کردند که سن آنها بین 6 تا 12 سال است.

خانم رهبر تصریح کرد: برخی از کودکان بی سرپرست که کمیته امداد از آنها حمایت می کند دچار سوءتغذیه بودند که با حمایتهای کمیته امداد سوءتغذیه 85 هزار نفر از آنان برطرف شده است.

 

 

منبع:    خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار