140090
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس:

جشنواره لباس کودک گامی در ارتقای انتخاب خانواده‌هاست

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: جشنواره ملی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به ارتقای انتخاب مردم و کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، حمید قبادی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان اظهار داشت: این جشنواره گام بلندی در راستای تخصصی شدن حوزه مد و لباس در ایران برداشته است و همانگونه که می دانید حوزه لباس شامل سه گروه آقایان، بانوان و کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه گروه کودک و نوجوان جزء مهمترین اولویت های حوزه مد و لباس است، گفت: نگاه و توجه به این گروه حاکی از توجه مسئولان و دست اندرکاران است که ورق جدیدی در حوزه مد و لباس کشور رقم زده است.

قبادی افزود: هنرمندان و طراحان لباس به صورت تخصصی و با علم به این گروه سنی اقدامات جدید انجام داده اند و با خلق آثار فاخر به ارتقای انتخاب مردم و کودکان و نوجوانان کمک کرده اند.
وی افزود: امیدواریم که این نهال که اولین دوره آن با قدرت و عزم راسخ برگزار شده است، دوره های بعدی نیز رقم بخورد.
در ادامه مراسم، مینو پدرام دبیر جشنواره گفت: چند سالی است که جشنواره های مد و لباس با هدف اعتلای پوشش اسلامی برگزار می شود و نگاه به پوشش اجتماعی کمتر بوده است، همچنین نیازمند نگاه های نو در این عرصه بودیم و معتقدیم لازم است از دوران کودکی این نگاه ها تقویت شود تا خلاء موجود در حوزه مد و لباس کودک و نوجوان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه ایده های جدید در جشنواره ها شکل می گیرد و جریان می یابد، افزود: جشنواره ها بستر مناسبی برای ظهور و بروز ایده های نو و خلاقانه است، جشنواره ملی لباس و طراحی کودک و نوجوان می تواند بسترساز و شکل گیری اندیشه و هویت فرهنگی برای آینده با نمایش وقار اسلامی باشد.
این بانوی هنرمند گفت: هنر طراحی لباس و پارچه از استعداد و خلاقیت هنرمندان نشات گرفته و هنر فاخری که از این سرزمین به قدمت تاریخ شکل گرفته است.
پدرام ابراز امیدواری کرد که این جشنواره میراث دار هویتی باشد که با یاری صنعت گران و طراحان ارزش ها را بر قامت نونهالان و نوجوانان بنشاند.

در ادامه مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیام معاون امور هنری این وزارتخانه قرائت شد و نخستین نمایشگاه ملی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان گشایش یافت.
در این نمایشگاه 100 اثر لباس و 55 اثر طراحی پارچه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 24 تا 27 بهمن ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برپاست و ساعت کار جشنواره از 10 صبح تا 20 شب تعیین شده است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار