موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/استانها
13780
۲۱ آذر ۱۳۹۵

ترغیب خردسالان به معنویات با نمایش های هنری و قصه گویی

مدیر يكي از مهدهاي کودک قائمشهر گفت: ترغیب خردسالان به معنویات و مسجد باید به صورت غیر مستقیم صورت بگیرد و این مهم با نمایش های هنری و قصه گویی، امکان پذیر می شود.

به گزارش کودک پرس، آمنه یوسفی، مدیر و مربي يكي از مهدهاي کودک قائمشهر با هشت سال سابقه، امروز (21 آذر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: بچه های دیروز با مسئولیت تر و شجاع تر بودند در حالیکه فرزندان امروز، وابسته به خانواده، پاستوریزه تر و با توجه به تعداد کم در خانواده به آنها توجه بیشتری صورت می گیرد که حتی قادر به انجام ساده ترین کارها نظیر بستن دکمه  لباس خود نیستند.

وی اظهار کرد: وابستگی به والدین و محبت زیاد، آنها را از انجام کارهایی که در گذشته، هم سن و سال های آنها انجام می دادند، ناتوان ساخته است.

یوسفی بیان کرد: آموزش در مهد کودک به همراه بازی، نقاشی و نمایش خلاق انجام می شود نظیر اهداف محرم و غدیر به طور غیر مستقیم با شعر و قصه گویی برای بچه ها، تبیین می شود.

یوسفی ابراز کرد: مهد کودک مهسان قراخیل قائمشهر، رشد محور به  معنای رشد یک بعدی نیست چرا که علاوه بر آموزش، فرزندان در ارتباط با بزرگسالان و محیط اجتماعی، زمینه آشنایی خوبی را فراهم می کند و جرقه ای در ذهن کودکان جهت پیوند با اطراف خود، ایجاد می شود.

وی گفت: خانواده در روستاها چندان به کودکان، اهمیت ویژه نمی دهند و فرزندان از محیط خانواده، دور هستند و به بازی، توجه بسیاری دارند اما فقط بازی صرف، جوابگوی روحیه خردسالان نیست.

يوسفي اظهار کرد: مادران در روستاها با سن و تحصیلات پائین هستند و از مسائلی نظیر روانشناسی کودک، اطلاع چندانی ندارند و باید علاوه بر خوراک و پوشاک به جنبه های روحی، اجتماعی و فرهنگی کودکان نیز توجه لازم را داشت.

وی با اشاره به اینکه مهدها فقط مسئول پرورش کودکان نیستند بلکه خانواده ها در این امر مهم، نقش به سزایی را دارند، بیان کرد: مسئولین پایگاه هاي بسيج، مساجد و دهیاری ها در روستاها باید اطلاعات مادران را در زمینه های مختلف، افزایش دهند.

یوسفی با بیان اینکه کسب مقام های برتر در المپیاد ریاضی، مقطع سوم ابتدایی … از جمله موفقیت های کودکان این مهد کودک در سنین بالاتر است، ابراز کرد: نمایش های هنری، قصه گویی، آموزش قرآن و … از فعالیت های مهد کودک جهت سوق دادن بچه های خردسالان به سوی معنویات و مسجد است.

وی گفت: جلساتی با حضور والدین به ویژه مادران و کارشناسان کودکان و مسئولین تربیتی برگزار شده تا علاوه بر پاسخ های لازم پرسش های والدین، آنها را به سمت هدف، سریع تر رهنمون می سازد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار