موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1353
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

جشن تولید انیمیشن «بچه‌های ساختمان گل‌ها» برگزار شد

روز گذشته ۲۴ مرداد ماه مراسم جشن افتتاحیه شروع تولید انیمیشن «بچه های ساختمان گل ها» در استودیو پویانمایی صبیان و با حضور محمدرضا سرشار و عوامل تولیدکننده این انیمیشن برگزار شد.

به گزارش کودک پرس  در ابتدای این مراسم امید مرندی تهیه کننده انیمیشن و مدیر استودیو صبیان عنوان کرد: این استودیو دی ماه سال ۹۴ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و پروژه ای را در ۱۰۴ قسمت و در هفت ماه به تولید رساند.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم که پیش از اینکه پروژه اول به طور کامل تمام شود پروژه دوم را با حمایت های آقای محمدرضا سرشار (رهگذر) شروع کردیم و با انگیزه تولید صنعتی انیمیشن این کار انجام شد. این تولید صنعتی به معنای انجام کار با سرعت بالا، هزینه پایین و حفظ کیفیت است.

2173153

این تهیه کننده انیمیشن با اشاره به مجموعه اول ساخته شده در استودیو توضیح داد: کار اول ما «اتل متل یه جنگل» بود و اتفاق خوبی که در تولید آن رخ داد این بود که بعد از چند قسمت تولید، ادامه کار با پخش آن همزمان شد.

مرندی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تولید ما برای شبکه کودک ۱۱۲ دقیقه در ماه است که وضعیت بسیار خوبی است و ما بنا داریم مجموعه «بچه های ساختمان گل ها» را هم تا آخر دی ماه در ۹۱ قسمت به شبکه کودک و نوجوان تحویل دهیم. البته ما کارهای دیگری مثل تولید یک سریال درباره یوز ایرانی هم در دست داریم.

حسین صفارزادگان کارگردان انیمیشن «بچه های ساختمان گل ها» در ادامه این مراسم توضیحاتی را درباره انیمیشن ارایه کرد و گفت: تنها چیزی که لازم است در اینجا به آن اشاره شود  زحمت عوامل این انیمیشن است که به دلیل نوع کار مخصوصا دکوپاژ آن که در این اثر بسیار اهمیت دارد باید از این زحمت یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به تکنیک و دیگر ویژگی های انیمیشن «ساختمان بچه های گل ها» اظهار کرد: امیدواریم آنچه را که در نوشتار مدنظر بود، بتوانیم به تصویر کشیده باشیم. برنامه ریزی ما برای تکنیک این انیمیشن این بود که به صورت کات اوت باشد.

2173157

محمدرضا سرشار نیز در این مراسم درباره افتتاح تولید انیمیشن «بچه های ساختمان گل ها» همزمان با میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: من تقارن افتتاح این طرح با این ایام معنوی را به فال نیک می گیرم. مجموعه نویسندگان این انیمیشن جوانانی بودند که دوره های فیلمنامه نویسی، تاریخ سینمای ایران و تاریخ سینمای جهان را دیده اند و هچنین دوره های داستان نویسی را با خود من گذرانده اند.

وی با اشاره به کارنامه ای از خودش در حوزه کودک تصریح کرد: خود من هم کار در حوزه کودک را از قبل از انقلاب شروع کردم و تا امروز از میان بیش از ۱۵۰ کتابی که در حوزه های تالیف، ترجمه، نقد و… از من منتشر شده حدود نصف آنها در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

این نویسنده ادامه داد: حجم آثار پژوهشی و نقدهای من در ادبیات کودک بالاست، من در این حوزه در مراکز عالی تدریس کرده ام و ۲۴ سال گویندگی «قصه ظهر جمعه» را در رادیو داشتم با این همه علاقه ای به وادی فیلمنامه نویسی نداشتم تا اینکه در سال گذشته تعدادی از جوان پرنشاط و پرانرژی جمع شدند و انگیزه ساخت این انیمیشن را تقویت کردند.

2173156

سرپرست نویسندگان انیمیشن «بچه های ساختمان گل ها» اظهار کرد: فیلمنامه های این مجموعه داستانی از قوی ترین فیلمنامه ها هستند و تیمی که تهیه آن را بر عهده گرفته است نیز از بهترین تیم های تولید است. امیدواریم همانطور که این مجموعه توانش را برای ساخت این انیمیشن گذاشت تصویرگران هم همه توانایی خود را ارایه کنند اگرچه که کار تصویرگری بسیار دشوار است.

سرشار در پایان عنوان کرد: امیدواریم این مجموعه در عرصه هایی غیر از تلویزیون هم فعال باشد و نوشت افزار و عروسک های شخصیت های آن ساخته شود.

در پایان این مراسم کیک جشن افتتاحیه تولید این انیمیشن برش خورد و صحنه هایی کوتاه که در چند روز گذشته تولید شده بود به نمایش گذاشته شد.

 

 

منبع:   مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار