128593
۳۰ آذر ۱۳۹۶

محرومیت یک میلیون کودک فقیر انگلیسی از تغذیه رایگانِ مدارس

یک سازمان خیریه در انگلیس هشدار داد که یک میلیون کودک فقیر در این کشور پس از اعمال طرح‌های پیشنهادیِ مالی دولت، وعده‌های غذای رایگان در مدارس را از دست خواهند داد.

به گزارش کودک پرس ، سازمان خیریه “جامعه کودکان” با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح‌ها تنها ۷۰۰ هزار دانش‌آموز از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک فقیر انگلیسی می‌توانند از تغذیه رایگان مدارس بهره‌مند شوند، دولت را به از دست دادن “فرصتی طلایی” برای اطمینان از اینکه هیچ کودک فقیری در مدرسه گرسنه نمی‌ماند، متهم کرد.

قرار است برای اجرای این طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی، وسع مالی خانوارها در ارائه وعده‌های غذاییِ رایگان به دانش‌آموزان در نظر گرفته شود که با این اوصاف، معیار دولت برای انتخاب خانواده‌های واجد شرایط تغییر می‌کند و به این ترتیب بسیاری از خانوارها از این خدمات بی‌نصیب می‌مانند.

این در حالی است که دپارتمان وزارت آموزش و پرورش انگلیس همچنان با پافشاری بر موضع خود ادعا دارد که با اجرای طرح‌های پیشنهادی جدید موسوم به طرح‌های اعتبار جهانی، ۵۰ هزار دانش‌آموز واجد شرایط دیگر نیز وعده‌های غذایی رایگان مدارس را دریافت خواهند کرد.

 

 

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به رغم دفاع دولت انگلیس از این طرح‌های پیشنهادی، بسیاری از فعالان و منتقدان بر این باورند که این برنامه‌ها به قوانین پرداخت دستمزدها لطمه زده و آن را تضعیف می‌کند و تمامی این مشکلات را به دلیل ناتوانی دولت در مقابله با فقر می‌دانند.

در نهایت سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس تاکید کرد: ما در حال رایزنی‌هایی برای حل این مشکلات هستیم تا اطمینان یابیم که این حمایت‌ها از کودکان کم بضاعت‌ترین خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار