موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
128271
۲۹ آذر ۱۳۹۶
داودآبادی دو جلد از مجموعه کامل خاطراتش را معرفی کرد؛

کتاب «کودک و انقلاب» منتشر شد

داودآبادی در صفحه شخصی‌اش نوشت: این مجموعه همه دیده‌ها و خاطرات قابل انتشارم از کودکی تا انقلاب اسلامی، بحران‌های بعد از پیروزی انقلاب تا جنگ، و سرانجام صلح و حوادث بعد از آن است.

به گزارش کودک پرس ، حمید داودآبادی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس خبر از انتشار کتاب «کودک و انقلاب»، جلد اول از مجموعه: “انقلاب، جنگ، صلح” که شامل متن کامل خاطرات اوست، داد.
داودآبادی در صفحه شخصی اش نوشت: این مجموعه همه دیده ها و خاطرات قابل انتشارم از کودکی تا انقلاب اسلامی، بحران های بعد از پیروزی انقلاب تا جنگ، و سرانجام صلح و حوادث بعد از آن است.
این خاطرات در 11 جلد مجزا منتشر می شود که 10 جلد آن خاطرات است و جلد آخر اسناد و تصاویر رنگی مرتبط خواهد بود.
“انقلاب، جنگ، صلح” را نشر یا زهرا (سلام‌الله علیها) منتشر می کند و به امید خدا طی روزهای آینده روانه بازار کتاب خواهد شد.

 

 

کودک و انقلاب

نه! اصلا فکر نکنید کودکی من، دوران ویژه و خاصی بوده و با داداشام و بچه محل‌هام خیلی فرق داشتم!
ولی خب، چون از بچگی خیلی کنجکاو (همون فضول خودمون) بودم، نسبت به اتفاقات و حوادث دور و بر خیلی حساس بودم و دوست داشتم ازشون سر دربیارم.

از شانس خوبم، نوجوانیم مصادف شد با حوادث انقلاب ‌اسلامی که به پیروزی در بهمن 1357 منجر شد.
منم مثل بقیه، در کنار خانواده، با سیل خروشان مردم همراه شدم و در روزهای انقلاب تا پیروزی حضور داشتم.

آن‌چه امروز در این کتاب می‌خوانید، دیده‌های عینی نوجوانی است پرهیجان، از راهپیمایی‌ها و درگیری‌هایی که تاریخ ایران را کاملا تغییر داد.

 

 

«چادر وحدت» نام دومین جلد از این مجموعه است.

داودآبادی درباره این کتاب نوشت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب ‌اسلامی در بهمن 1357، برخی گروه‌های سیاسی غالبا غیرمذهبی، که اهداف خاص خود را دست نیافته می‌دیدند، شروع به اعتراض و ایجاد بحران در شهرها از جمله تهران کردند.

باوجودی که سن و سال چندانی نداشتم، به‌خاطر همان حس کنجکاوی که همراه ملت شده بودم یک انقلابی، برای دفاع از انقلابم دل به دریا زدم.
دو سال مهم 1358 تا 1360، باوجودی که نبرد با تجزیه‌طلبان در خوزستان، ترکمن‌صحرا، کردستان و جنگ در جبهه‌ها جریان داشت، اوج درگیری با ضدانقلابیون در تهران بود.

این کتاب، فقط و فقط دیده‌های شخصی‌ام است از آن سال‌های بحرانی تهران. حوادثی که یا مستقیم در آنها حضور داشتم، یا عینا شاهد بوده‌ام.
چادر وحدت، محل تجمع بچه‌های حزب‌اللهی بود که بدون هرگونه تشکیلات خاص، یا تجهیزات و سلاح، خودجوش به مقابله با گروهک‌های مسلح تروریست پرداختند.

 

 

منبع: مشرق

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار