127303
۲۶ آذر ۱۳۹۶
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان در یزد:

کتاب آثار بر‌تر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر می‌شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کتاب آثار بر‌تر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر می‌شود از آغاز فعالیت جشنواره «فیلم کودک برای کودک» پس از ۸ سال تعطیلی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رضا قمرزاده در نشست خبری با خبرنگاران یزد که به مناسبت برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ قصه گویی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حضور پررنگ افراد آزاد در جشنواره از جمله اهداف جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت افراد در رده‌های سنی مختلف به یک موج تبدیل شده است، ادامه داد: اوج این موج در ایامی است که جشنواره برگزار می‌شود و خوشبختانه شوری در بین افراد مختلف ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: خروجی قصه‌های ممتاز در قالب کتاب به چاپ می‌رسد و همانند سال گذشته، آثار بر‌تر در قالب این کتاب در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

قمرزاده ادامه داد: یکی از مسائلی که امسال به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت، بخش ویژه قصه‌های قرآنی است و امسال در نشست‌های تخصصی موضوع قصه‌های قرآنی بیان می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: این اقدام سبب می‌شود که در سال آینده توجه به قصه‌های قرآنی افزایش پیدا کند و شاهد حضور هرچه بیشتر این نوع قصه‌ها در بین آثار وارده به جشنواره باشیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: جشنواره‌های نمایش عروسکی در سال های فرد به میزبانی یزد برگزار می‌شود و طبق تقاضایی هم که از سوی شرکت کنندگان انجام شد، جشنواره تئا‌تر صحنه‌ای هم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال تدوین آیین نامه این جشنواره هستیم که ان شاالله در کنار نمایش‌های عروسکی، اقدام به برگزاری جشنواره‌های تئا‌تر عروسکی کنیم.

قمرزاده افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون ترویج بازی‌های بومی و محله‌ای است که در حال حاضر این فعالیت‌ها جزو برنامه‌های اصلی کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

 

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور عنوان کرد: نهمین جشنواره ملی فیلم کودک برای کودک در استان قزوین برگزار می‌شود و تا هشتم بهمن امکان ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره وجود دارد.

وی به تعطیلی 8 ساله این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال بعد از 8 سال تعطیلی این جشنواره برگزار می‌شود و دانش آموزان هم استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آورده‌اند.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار