موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
11554
۲۰ آبان ۱۳۹۵

کتابخانه آستارا به بخش کودک مجهز شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا گفت: با راه اندازی بخش ویژه کودک در کتابخانه حضرت علی (ع) بخش لوندویل آستارا، شمار کتابخانه های دارای بخش کودک این شهرستان به چهار باب رسید.

به گزارش کودک پرس , قاسم خسروی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح بخش کودک کتابخانه لوندویل گفت: مبلغ هزینه شده برای راه اندازی این بخش 30 میلیون ریال است و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در کودکان از جمله اهدافی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور از راه اندازی بخش ویژه کودک دنبال می کند.
وی افزود: فضای مفید بخش ویژه کودک این کتابخانه 20 متر مربع است و 600 جلد کتاب در آن موجود است.
خسروی با اشاره به اینکه راه اندازی بخش کودک در کتابخانه ها قدمی موثر برای محروم نماندن کودکان و نوجوانان از فعالیت های فرهنگی است، اضافه کرد: با توجه به استقبال کودکان از کتابخانه های آستارا، بخش کودک سه کتابخانه مذکور را علاوه بر کتاب های داستان به میز، قفسه، صندلی و مقدار قابل توجهی لوازم و امکانات نوشت افزاری مجهزکرده ایم.
وی تزیین و آماده ساختن فضای مطالعه برای کودکان را از جمله اقدمات انجام شده در بخش کودک کتابخانه لوندویل عنوان کرد و گفت: طرح ملی کارگاه مادران قصه گو نیز از جمله طرح هایی است که در بخش های کودک کتابخانه های عمومی اجرا می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: این طرح با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از دوران طفولیت در کودکان اجرایی می شود.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها ارایه می شود.
24 آبانماه روز کتاب و کتابخوانی است و امسال از 15 تا 27 آبانماه روزهای گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار تعیین شده است.

منبع:خبرگزاری ایرنا 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار