موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
11550
۲۰ آبان ۱۳۹۵

آموزه ها و زیبایی های معنوی کربلا را به کودکان منتقل کنیم

نویسنده و عاشورا پژوه ممتاز کشور گفت: نهضت عاشورا دارای جذابیت، آموزه ها و زیبایی های معنوی فراوانی است که با استفاده از هنر باید به کودکان منتقل کنیم.

به گزارش کودک پرس  , دهمین سوگواره حسینی(ع) کانون استان قزوین در دو بخش ادبی و هنری روز چهارشنبه باحضور محمدرضا سنگری پژوهشگر عاشورایی، اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مجتمع فرهنگی و هنری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

دهمین سوگواره حسینی(ع) در سطح استانی در دو بخش ادبی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار می شود.

این سوگواره ویژه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در بخش ادبی شامل: شعر، داستان و متن ادبی و در بخش هنری شامل آثار خوشنویسی در قالب نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و خط تحریری است.

درپی فراخوان استانی سوگواره بیش از ۳۷۷ اثر شامل ۱۶۷ اثر خوشنویسی و ۲۱۰ اثر ادبی در قالب شعر و داستان به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری آثار در هربخش ۱۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شد.

برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی و نمایشگاه آثار برگزیده از بخش‌های دیگر مراسم دهمین سوگواره حسینی(ع) در کانون استان قزوین بود.

محمدرضا سنگری در مراسم آغاز این سوگواره گفت: شعار امسال هفته ملی کودک و سوگواره حسینی کانون «کودکان تشنه اند» تعیین شده و با توجه به این که فهمیدن و دانستن عطش‌ کودکان است باید با تلاش بزرگترها به آن پاسخی درست بدهیم.

سنگری تصریح کرد: کودکان حق دارند زیبایی کربلا را بفهمند و برگزاری سوگواره‌های حسینی(ع) در کانون گکار ارزشمندی است که باید تلاش کنیم تا این مراسم معنوی، تبدیل به خیمه شصت و سوم کربلا شود.

نویسنده و عاشورا پژوه ممتاز کشور یادآورشد: تبدیل موقعیت منفی به مثبت از زیبایی های کربلاست که در جای جای این حماسه بزرگ دیده می شود چنانکه در پایان حضرت زینب (س) می فرماید: من “درکربلا” چیزی جز زیبایی ندیدم”، پس هرگاه بتوانیم ما هم از بدی به سوی نیکی و خوبی رهسپارشویم، حسینی و عاشورایی شده ایم.

وی بیان کرد: در برابرکودکان ما هم آموزگار و هم آموزنده ایم و چنان که در عاشورا، برخی بزرگترها از صبر و مدارای کودکان درس گرفته اند، فرصت هایی هم هست که ماباید از کودکان درس بگیریم.
منبع:خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار