موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
11334
۱۸ آبان ۱۳۹۵

تأثیر مثبت نقاشی بر روند رشد و شکوفایی ذهن كودكان

يك هنرمند و مدرس نقاشي كودكان و نوجوانان در استان يزد با بیان این که احساسات و انرژی کودک باید در فضای حقیقی و نه فضای مجازی تخلیه شود، بر تأثیر مثبت نقاشی بر روند رشد و شکوفایی ذهن كودكان تاكيد كرد و گفت: نقاشی می‌تواند باعث تمرکز اندیشه، آرامش و تقویت حواس نوجوانان شود و آنها را از انجام فعالیت‌های خطیر و حادثه‌ساز باز دارد.

به گزارش کودک پرس,“فهیمه افشاری” در حاشيه‌ي برپايي نمایشگاه نقاشی “من یار مهربانم” در نگارخانه‌ي حوزه هنری یزد كه به نمايش 30 اثر از 20 هنرآموز گروه سنی شش تا 15 سال با موضوع کتاب و کتابخوانی پرداخته است، هدف از برگزاری اين نمایشگاه را ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان و بها دادن به آثار هنری آنان عنوان کرد.

وي با اشاره به موضوع نمایشگاه هم اظهار كرد: منظور از انتخاب موضوعات و سوژه‌های مناسبتی مانند کتاب و کتابخوانی این است که کودکان به اهمیت موضوع پی برده و چون آن را به تصویر می‌کشند در ذهن خلاقشان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

این مربی نقاشی یکی از راه‌های مؤثر در توسعه فرهنگی را اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: هر چه بیشتر این موضوع بین کودکان و نوجوانان ترویج شود نسلی پویا، کوشا، توانمند، با اخلاق، نخبه و آینده‌نگر تربیت خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی والدین و جامعه به نقاشی کودکان، اظهار كرد: این امر از طریق رسانه‌ها، مراکز آموزشی، مهدهای کودک و مدارس با اطلاع رسانی و آگاه ساختن والدین از تأثیر مثبت نقاشی بر روند رشد و شکوفایی ذهن فرزندشان محقق می‌شود.

این هنرمند با بیان این که احساسات و انرژی کودک باید در فضای حقیقی و نه فضای مجازی تخلیه شود، ادامه داد: کودکان در مهدهای کودک بیشتر با نقاشی، شکل‌ها و رنگ‌ها آشنا می‌شوند اما با ورود به مدرسه، این فعالیت کم و کمتر شده و حتی شاید وقت آنچنانی برای نقاشی در نظر گرفته نشود.

به گفته‌ي وی، نقاشی یک پیام از احساسات درون کودک است که باید درک و بررسی شود و از آنجا که به وسیله نقاشی می‌توان به افکار و خواسته‌های او پی برد، انجام آن ضروری است، هر چند نقاشی می‌تواند باعث تمرکز اندیشه، آرامش و تقویت حواس نوجوانان شود و آنها را از انجام فعالیت‌های خطیر و حادثه‌ساز باز دارد.

يادآور مي‌شود؛ نمایشگاه نقاشی‌ “من یار مهربانم” به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی داير شده و تا بيستم آبان‌ماه از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19براي بازديد هنرمندان و هنردوستان به ویژه خانواده‌ها داير است.

گفتني است؛ افشاری پیش از این دو نمایشگاه نقاشی کودک با موضوع “ماه آسمان” به مناسبت عید سعید فطر در تیرماه و “ماه محرم” در هفته اول محرم امسال به ترتیب در سینما دانش‌آموز و مسجد امام سجاد(ع) صفاییه برگزار کرده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار